חדשות בריאות

מנכ"ל איכילוב: "אין 'גל שני', צריך לפתוח את הרכבת"

פרופ' רוני גמזו טען, כי העלייה בכמות הנדבקים היומית בקורונה אינה מהווה "גל שני" של הנגיף אלא "תיקון טכני". הוא קרא לממשלה להמשיך בצעדים לפתיחת המשק ולהחזיר את הרכבת לפעילות: "צינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה"

גמזו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גמזו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ברקע העלייה בשיעורי תחלואת הקורונה בימים האחרונים, והדיון בקבינט הקורונה על הצעדים להתמודדות עמה, טען היום (שני) מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, כי לא מדובר ב"גל שני" של הנגיף, אלא ב"תיקון טכני לכמות נדבקים סבירה למשק ישראלי שפתוח כמעט כולו".

בהודעה שפורסמה מטעמו על ידי בית החולים, הסביר גמזו: "המושג 'גל שני' ברמה המקצועית האפידמיולוגית מכוון להתקדמות של תחלואה מעריכית. גידול מעריכי שכזה לא סביר באוכלוסייה שלנו, שעם כל השאננות שלה איננה יותר נאיבית בכל הקשור לקורונה".

"בהקשר זה צריך לזכור: המטרה היא השטחת עקומה, לא איפוסה, והפחתת כמות החולים הבינוניים והקשים, וגם זה תוך איזון המחיר שהחברה צריכה לשלם", הוסיף מנכ"ל איכילוב. לדבריו, "ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הבריאות נהגו באומץ בפתיחה של המשק, ועליהם לא לפחד ולהמשיך לעשות צעדים נוספים לחזרה לשגרה".

בהמשך דבריו אמר גמזו, כי אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לקבלן היא לאפשר תחבורה סדירה ברחבי המדינה, כולל פתיחתה בהקדם של הרכבת: "מדובר בצינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה. אומנם אירוע הקורונה הוא קשה לניבוי ואין מספיק מידע; מה שנראה נכון היום – מתהפך תוך יום ולא תמיד כדאי לנסות להתנבא, אבל עוד יותר קשה לעמוד מנגד בשוויון לב למול אפשרות של צעדי הגבלה חוזרים וקריסה נוספת של המשק".

"תחלואה של 100, ואפילו 200, לא צריכה להבהיל ולא לעצור את הצעדים החשובים יותר שיאפשרו להחזיר עובדים למעגל העבודה וחיים לנורמה. יש להחזיר את המשק לפעילות ולהציל את הכלכלה הישראלית".

גמזו הדגיש, עם זאת, כי "הציבור צריך להמשיך לשמור באדיקות על כללי ההיגיינה, ריחוק, עטיית מסיכה, ולהבין שזה לא זמני – זאת התנהגות שתידרש מאיתנו לפחות לעוד מספר חודשים. עד אז, חובה עלינו לעשות כל שניתן למען רווחתם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל כי הבריאות היא של כולם".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה