חדשות בארץ

דיווח ערבי: גנץ עשוי לבקר בירדן

מקורות דיפלומטיים מערביים בעמאן אמרו לאתר הערבי "ראי אל-יום", כי גנץ עשוי להגיע בקרוב לביקור פרטי בירדן. מטרת הביקור להרגיע את חששותיה של הממלכה לקראת החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ עשוי להגיע בקרוב לביקור בעמאן בירת ירדן. כך דיווח האתר הערבי "ראי אל-יום", הפועל מלונדון.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות דיפלומטיים מערביים בעמאן, הביקור – המוגדר כפרטי – נועד להרגיע את חששותיה של ירדן, על רקע המתיחות שהתגלעה לאחרונה בינה לבין ישראל בשל כוונתו המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

עבדאללה מלך ירדן אמר אתמול, במפגש עם עיתונאים בעמאן, כי עמדתה של הממלכה בנוגע לסוגיה הפלסטינית "קבועה ובלתי משתנה". כזכור, המלך ובכירים ירדניים נוספים הביעו בשבועות האחרונים את התנגדותם לסיפוח ישראלי של שטחים ביהודה ושומרון. שר החוץ של ירדן, איימן ספדי, שוחח עם מקבילו האמריקני, מייק פומפאו, והביע בפניו את התנגדותה של הממלכה לצעד זה, שלדבריו ימוטט את הסיכויים להגיע לשלום.

בחודש שעבר הזהיר המלך עבדאללה, כי מהלך ישראלי לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון יוביל ל"התנגשות גדולה" עם הממלכה. "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר", אמר בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל". "מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס ויותר קיצוניות באזור".

בתשובה לשאלה האם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל לביטול הסכם השלום בין שתי המדינות, השיב עבדאללה: "אני לא רוצה להשמיע איומים וליצור אווירה טעונה, אבל אנחנו שוקלים את כל האופציות. אנחנו מסכימים עם הרבה מדינות באירופה ובקהילה הבינלאומית, שחוק הכוחנות לא יכול להיות מיושם במזרח התיכון".

תגיות:בני גנץירדןיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה