חדשות בעולם

"עקבה גם ב’גלישה בסתר’": מי תובע את גוגל בתביעת ענק של חמישה מיליארד דולר?

האם גוגל 'גונבת' את דעת הציבור בזה שהיא מאפשרת חלון 'גלישה בסתר' שאמור להגן על פרטיות הגולש, אך בפועל - אין באמת הגנה שכזו? תביעת ענק שהוגשה בימים האחרונים טוענת בדיוק את הטענה הזו

אא

תביעה ייצוגית ענקית הוגשה בימים האחרונים נגד גוגל, על ידי משרד עורכי דין בשם 'בויס, שילר ופלקסנר' שנמצא בקליפורניה. 

בתביעה, על סך חמישה מיליארד דולר (!), נטען כי גוגל ממשיכה לעקוב אחר הגולשים גם כאשר הם גולשים בחלון 'גלישה בסתר', שאמור להגן על פרטיותם באופן כזה שהדפדפן לא שומר על היסטוריית הגלישה, לא שומר את קובצי העוגיות ונתוני האתרים, וגם לא את המידע שמזינים בטפסים. 

"גוגל ממשיכה לעקוב אחרי הגולשים ולאסוף מידע על היסטוריית החיפוש והגלישה שלהם גם כשהם גולשים בחלון הסתר, ומדובר בצעד לא חוקי", אומרים במשרד עורכי הדין, שהגיש את התביעה הייצוגית עבור מיליוני גולשים שגלשו בחלון הגלישה בסתר משנת 2016.

לדברי עורכי הדין, גוגל גרמה לגולשים להאמין שהם מבצעים פעילות אנונימית שלא נתונה למעקב כלשהו, אך על פי הדיווחים הראשוניים - גוגל מכחישה את הטענות מכל וכל. "אנו מצהירים בבירור שבכל פעם שאתה פותח את מנוע החיפוש שלך על מצב 'גלישה בסתר', אתרים יוכלו לאסוף מידע על פעילות הגלישה והחיפוש שלך. איסוף היסטוריית החיפושים של הגולש, אפילו במצב של גלישה בסתר, יכול לאפשר לבעלי אתרים להעריך טוב יותר את ביצועי האתר שלהם, התוכן, השיווק והמוצרים שהם מציעים", אומרים בדוברות גוגל. 

תגיות:גוגלגלישהתביעהסתרייצוגית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה