חדשות בריאות

אדלשטיין: "העלייה בתחלואת הקורונה – דרמטית; מתקדמים בטיסה ל- 200 חולים ביממה"

במהלך סיור בבית החולים סורוקה, תקף שר הבריאות יולי אדלשטיין את התרופפות משמעת הקורונה בקרב הציבור: "אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו". מספר התלמידים ועובדי ההוראה שאובחנו כחולי קורונה עלה ל- 407, ומספר המוסדות החינוכיים שנסגרו עלה ל- 139

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע היום (שלישי) דאגה מהגידול שנרשם בימים האחרונים במניין חולי הקורונה. "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי", אמר במהלך ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון".

אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על ההתרופפות הציבורית בשמירה על הנחיות הריחוק החברתי וכללי ההיגיינה של משרד הבריאות, ואמר כי "הזלזול בהנחיות", כלשונו, הוא שהביא לעלייה בנתוני התחלואה: "אין כאן קסם. אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט".

השר קרא לאכיפה קפדנית של ההנחיות, והבהיר כי זו "הדרך האפקטיבית ביותר" לטפל בנגיף מבלי להזיק לכלכלה: "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה, ולמעלה מ- 18 אלף חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות. רק כאשר זו תהיה ההתייחסות, נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

אדלשטיין הדגיש, כי במקביל להגברת האכיפה יש צורך בהגדלה משמעותית של מספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה: "אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 הבדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 הבדיקות ביום". הוא ציין, כי משרדו מנהל מגעים עם משרד האוצר להוספת 200 תקנים למעבדות בבתי החולים ובקופות החולים, כדי לסייע בהקלת העומס שנוצר עליהן: "הציפיה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו".

בתוך כך, משרד החינוך עדכן בצהריים על עלייה נוספת בנתוני תחלואת הקורונה בבתי הספר ובגני הילדים. מספר מוסדות החינוך שנסגרו בעקבות גילוי מקרי הידבקות עלה ל- 139, ומניין התלמידים ועובדי ההוראה שנכנסו לבידוד עומד על 21,877. מספר הנדבקים במערכת החינוך עלה ל- 407.

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה