חדשות בארץ

הליכוד לבג"ץ: פסילת תפקיד ראש הממשלה החליפי צפויה להביא לבחירות

לטענת הליכוד, ההסכם הקואליציוני, שהושג לטענתם לאחר שלוש מערכות בחירות שבסופן הוסכם לגשר על "פערים גדולים" בינם לכחול לבן, מורכב מ"איזונים רבים" וכי הן רואות חשיבות באישור כל סעיפי החקיקה וההסכם, בדגש על החלק שנוגע לכינון תפקיד ראש ממשלה חליפי

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, השבוע (צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, השבוע (צילום: מארק ישראל סלם, לע"מ)
אא

תנועת הליכוד השיבה היום (שלישי) לבג"ץ בעקבות החלטתו לדון בעתירות נגד תפקיד ראש הממשלה החליפי. המפלגה טענה כי החלטה לבטל את התפקיד כמוה כפסילת ההסכם הקואליציוני שחתמה עם כחול לבן להקמת ממשלת אחדות, שעשויה להביא לבחירות חדשות. "לבית המשפט העליון אין כל סמכות להתערב בחוקי יסוד", נכתב בתשובת הליכוד.

לטענת הליכוד, ההסכם הקואליציוני, שהושג לטענתם לאחר שלוש מערכות בחירות שבסופן הוסכם לגשר על "פערים גדולים" בין הצדדים, מורכב מ"איזונים רבים", ומשכך שתי המפלגות רואות חשיבות באישור כל סעיפי החקיקה וההסכם, בדגש על החלק שנוגע לכינון תפקיד ראש ממשלה חליפי שיאויש לאורך כל הקדנציה על בני גנץ ובנימין נתניהו בהתאמה. במכתב שהעבירו המפלגות התבקש בית המשפט להכריע בעניין במהירות האפשרית. עם זאת, בליכוד שיגרו איום על בג"ץ, לפיו "היענות לעתירות דנן תביא קרוב לוודאי גם לפירוקן של ההסכמות, ההכרעות והפשרות הללו, ותאלץ את המערכת הפוליטית ללכת לבחירות נוספות".

העתירה – שהוגשה על ידי עו"ד אביגדור פלדמן, עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית, עמותת "חוזה חדש", התנועה לאיכות השלטון ומרצ – תוקפת את תיקון חוק יסוד הממשלה וחוק יסוד הכנסת ועיגון ההסדר של "ממשלת חילופים" בחוקי היסוד בין בנימין נתניהו לבני גנץ, כדי לענות על הצורך הפוליטי של השניים. הבוקר הורה שופט בית משפט העליון, ג'ורג' קרא, להעביר את העתירות נגד תפקיד ראש הממשלה החליפי להרכב שופטים. זו הפעם הראשונה שבג"ץ מקבל את העתירה, לאחר שקודמותיה נדחו על הסף בטענה שהממשלה טרם הושבעה.

לפי התנועה לאיכות השלטון, תיקון חוקי היסוד מהווה למעשה שינוי במבנה הבסיסי של המשטר בישראל שאף עולה לכדי "החלפה חוקתית" של שיטת הממשל הקיימת בישראל. בתנועה מסרו כי הם דורשים מבית המשפט לבטל את התיקון לחוק "בשל השימוש לרעה שנעשה בו בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקש ליצור משטר חוקתי חדש להגנה מפני אישומים פליליים, והשר בני גנץ המבקש לערוך תיקון חוקתי-משטרי זה מטעמים פוליטיים קצרי מועד, הנובעים מחוסר אמון בנתניהו".

תגיות:הליכודכחול לבןראש ממשלה חליפיבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה