חדשות בריאות

קורונה בכנסת: שר המדע יזהר שי ייכנס לבידוד

במהלך השתתפותו באזכרה ללוחם צה"ל, עמית בן יגאל הי"ד, קיבל שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, הודעה כי אחד מאנשי צוותו אובחן כחולה קורונה. שי עזב מיד את המקום, וייכנס עם כל אנשי הצוות לבידוד

שר המדע, יזהר שי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)שר המדע, יזהר שי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי (כחול לבן), ייכנס לבידוד לאחר שאחד מאנשי הצוות שלו אומת כחולה קורונה. שי קיבל את ההודעה על כך בעת שהשתתף הבוקר (רביעי) באזכרה ללוחם צה"ל, עמית בן יגאל הי"ד, במלאת 30 יום לנפילתו. השר, שנשא דברים באזכרה, עזב מיד את המקום.

מלשכתו של שי נמסר, כי המפגש האחרון בינו לאיש הצוות שאובחן כחולה התרחש ביום חמישי האחרון: "ביום ראשון, במהלך ישיבת הממשלה, ביצע השר שי בדיקת קורונה שתוצאתה הראתה כי השר איננו נושא את הנגיף בעת ההיא. כרגע נמצא השר בדרכו לביצוע בדיקה נוספת". על פי הנחיות משרד הבריאות, כל אנשי הצוות ייכנסו לבידוד של שבועיים מיום פגישתם האחרונה עם החולה.

כזכור, בשבוע שעבר התברר כי חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) נדבק בנגיף הקורונה. בתום החקירה האפידמיולוגית, שבוצעה על ידי משרד הבריאות, נדרשו ארבעה חברי כנסת מסיעתו להיכנס לבידוד ביתי. בעקבות הידבקותו של אבו שחאדה, הודיע מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', על צמצום פעילותה של הכנסת. לקראת סוף השבוע תתקיים הערכת מצב, בה יוחלט על המשך הצעדים.

ברקע העלייה בתחלואת הקורונה, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), מאיר בן שבת, כינס אמש דיון בנושא הידוק האכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות. בדיון, שכונס בהתאם להנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"לי משרדיהם; יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס; נציגים מטעם היועמ"ש והמשטרה, וגורמים נוספים.

בתום הדיון, נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הוחלט על "הגברה מיידית" של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים – משטרה, פקחי רשויות מקומיות ופקחי רשות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני, כל גורם בהתאם לסמכויותיו. הגברת האכיפה תבוא לידי ביטוי בתחומים הבאים: עטיית מסיכות, התקהלויות בניגוד להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות, ואכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע.

עוד הוחלט, כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות: "לשם כך, מרכז השלטון המקומי ישלים תוכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם לה עד יום שני. משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה, שיסמיכו את הפקחים בנושא זה. הגורם המנחה – המשרד לביטחון הפנים".

תגיות:נגיף הקורונהיזהר שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה