חדשות בארץ

אזכרה לעמית בן יגאל הי"ד: "נמשיך את דרכך"

בבית העלמין בבאר יעקב נערכה אזכרה ללוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד, במלאת 30 יום לנפילתו. אמו ספדה לו: "גיבור שלי, צדיק שלי, מצדיעה לך". האב: "ספר תורה נכתב על שמך, אני בטוח שהדבר יביא לך נחת"

עמית בן יגאל הי"דעמית בן יגאל הי"ד
אא

בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב התקיימה הבוקר (רביעי) אזכרה ללוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד, במלאת 30 יום לנפילתו בפעילות מבצעית בשומרון.

אמו של עמית, נאווה, נשאה דברים כואבים: "עמית, אתה מקבל את כל המכתבים שאני שולחת לך, ואתה לא מגיב לי. בוקר טוב עמיתי, בוקר טוב חיים שלי, בוקר טוב חיים של אמא שלך. עמיתי, מה זה בשבילך לסגור 30 יום? מה זה בשבילך לעשות משמרות בחמ"ל 12 שעות ביום? מה זה בשבילך להגיד 'אמא, שמונה בבוקר אני מדבר איתך, הכל טוב'? מה זה בשבילך להתעקש לצאת למעצרים בכפר יעבד? מה זה בשבילך לקבל אבן בראש ולהשבית מדינה שלמה? להשבית עולם שלם, עמית".

"עמיתי, מה זה בשבילי להכין לך אוכל לשבת ולשלוח עם אבא? מה זה בשבילי לפנק, לחבק ולנשק אותך? מה זה בשבילי לחלום על החתונה שלך ועל הילדים שירוצו אצלי בבית? רק תקום, רק תקום".

"ציפיתי שתחזור הביתה בכל הכוח, עם כל הרעש והשמחה שלך", ספדה בבכי האם השכולה. "מה זה בשבילי לראות אותך שמח ומחייך חיוך גדול של מלך? חשבתי שתפתיע כהרגלך, אך לצערי לא הגעת. היום אנחנו פה, כולם, אחרי 30 יום מתחילים להבין שזה אמיתי. עמית מטאור, כפי שרצה תמיד. בית פתוח ולב גדול – כפי שאהב. תפילות ובקשות – כפי שתמיד עשה, כמו צדיק אמיתי".

"החיים שלנו השתנו. כולם שואלים איך מתחילים מחדש, ואני אומרת: איך ממשיכים מפה. לעולם ועד אנחנו נמשיך את דרכך – באחדות, בשמחה, בנתינה, באהבה. המפקד שלך אמר 'ממשיכים בדרכו וברוחו של עמית'. גיבור שלי, צדיק שלי, מצדיעה לך", חתמה האם את דבריה.

אביו של עמית, ברוך, העלה על נס את האנשים הרבים שבאו לנחם את בני המשפחה השכולה: "המוני בית ישראל בארץ ובעולם הקימו גלעד בקהילות היהודיות, בבתי הספר ובמועדוני נוער, וכולם בכו איתנו. שרו לכבודך 'לכה דודי', התפללו, קראו תהילים, מלא שיעורי תורה, הפרשת חלה, תפילה חגיגית ליום ירושלים של כל מורי השל"ח. כל מוצאי שבת היה מלווה מלכה – ושירה".

"היו מלא מחוות של אנשים טובים, שבאו וניחמו. חלקם הביאו סידורים, ספרים, שירים ודברי אומנות. שני סטודנטים מארצות הברית שלחו 1,000 ספרי תהילים לזיכוי הרבים", הוסיף בן יגאל. "ספר תורה נכתב על שמך. מחר נכניס אותו ברוב הוד והדר לישיבת נועם צביה בלוד. אתה תשקיף עלינו ממעוף הציפור, ואני בטוח שהדבר יביא לך נחת".

"נאווה, תודה לך שהצלחנו ביחד לגדל בן כזה. עשינו למענו הכל, כולל הכל. נאווה, עשינו זאת, תראי את התוצאה – עמית שלנו מושלם", אמר האב השכול בכאב. "אתה הבן שלי, גיבור ישראל. אני כל כך גאה בך. כל ימי חייך הקצרים רצית להשפיע במעט. השפעת כל כך הרבה, על צעירים ומבוגרים כאחד. אני גאה בך".

בתחילת השבוע התבשרו הוריו של בן יגאל הי"ד על לכידתו של המחבל, תושב יעבד בן 49, שהשליך בלוק על ראשו מגג הבית בו הוא מתגורר. בן יגאל, שהשתתף במבצע מעצרים של מבוקשים בכפר, חבש קסדה בהתאם להוראות, אולם נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המחבל, נזמי אבו בכר, נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך מבצע מעצרים רחב בגיזרה שנערך מיד לאחר הפיגוע.

עמית בן יגאל הי"ד מסר נפשו למעננו – כעת, ההזדמנות שלנו לגמול לו טובה, בכתיבת אות בספר תורה לעילוי נשמתו. הצטרפו עכשיו!

תגיות:עמית בן יגאלברוך בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה