חדשות בארץ

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א שהיה מעורב בפרשת נוה – פורש

לפי הנהלת בתי המשפט, אורנשטיין ביקש להקדים את פרישתו מהתפקיד, לאחר תקופת כהונה מאומצת הכוללת ניהול של בית המשפט המחוזי בתל אביב, הנחשב לבית המשפט העמוס ביותר, וניהול תיקים גדולים בתחום הכלכלי. בינואר נקשר שמו בפרשת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לאחר שתמליל התכתבות שלהם בוואטסאפ נחשף בכלי התקשורת

אורשנטיין, ב-2013 (צילום: אריק סולטן, פלאש 90)אורשנטיין, ב-2013 (צילום: אריק סולטן, פלאש 90)
אא

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הודיע היום (רביעי) על הקדמת מועד פרישתו. לפי הנהלת בתי המשפט, אורנשטיין ביקש להקדים את פרישתו מהתפקיד, לאחר תקופת כהונה מאומצת הכוללת ניהול של בית המשפט המחוזי בתל אביב, הנחשב לבית המשפט העמוס ביותר, וניהול תיקים גדולים בתחום הכלכלי. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נעתרה לבקשה, וב-1 בנובמבר אמורה התפטרותו להיכנס לתוקף.

אורנשטיין, בן 64, עסק לאורך הקריירה שלו בתיקים כלכליים סבוכים. במאי 2016 הוא נבחר לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. בתפקידו הקודם כיהן כשופט מחוזי במשך 7 שנים, במהלכן שימש גם כסגן נשיא בית המשפט.

אפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בינואר נקשר שמו בפרשת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לאחר שתמליל התכתבות שלהם בוואטסאפ נחשף בכלי התקשורת. בתחילה הייתה ההתכתבות אסורה לפרסום, אולם בהמשך הודיע הנהלת בתי המשפט כי היא "לא מתנגדת" לפרסום זהותו של השופט הבכיר ובית משפט השלום התיר לפרסם את שמו של אורנשטיין. בהתכתבות נחשף כי במאי 2016, ערב מינויו של אורנשטיין לתפקיד נשיא בית המשפט, הוא דן עם נוה על קידום עסקה לפיה יפעל האחרון למען מינויו לתפקיד ואילו אורנשטיין יקדם בתמורה הכשרות מקצועיות של שופטים בתחום הנזיקין. נוה סיפר לאורנשטיין כי הוא מגיע לוועדת האיתור למינוי נשיאים לבית המשפט ואורנשטיין השיב: "תשמור עליי". נוה הגיב: "ברור. אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל".

עם פרסום הפרשה ציינו במערכת המשפט כי הסמכות בחוק למינוי נתונה בידי שר המשפטים, והסכמת נשיאת בית המשפט העליון, וזאת לאחר קבלת המלצה מאת וועדה מייעצת שראיינה את המועמדים וכן גורמי חוץ שונים בניהם ראש הלשכה. לטענתם, "עורך הדין נוה קיים כראש הלשכה שיחות עם המועמדים השונים, ובהם השופט אורנשטיין, שבמסגרתן ביקש לברר מה היא תכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם היבחר לתפקיד".

עוד הוסבר כי במסגרת זו ציין נוה בפני השופט אורנשטיין כי "ראוי לחזק את ההתמקצעות בתחומים שונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובהם התחום הנזיקי המנהלי ותובענות ייצוגיות, אשר לגביהם מתלוננים עורכי הדין שבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו נותן מענה מקצועי מספק, ולכן מעדיפים עו"ד להגיש תביעותיהם בערים אחרות".

לפי הנהלת בתי המשפט, אורנשטיין השיב לנוה כי הוא מתכוון לתקן את הדבר, ולפעול לשיפור ולחיזוק ההתמקצעות לשופטים המופקדים בתחומים אלו. "על רקע זה כתב נוה לשופט, ערב הופעתו לוועדה המייעצת, שנוכח התחייבותו זו הוא מתכוון לתמוך במועמדותו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב - והוא המועמד המועדף על הלשכה", נמסר.

תגיות:איתן אורנשטייןבית המשפט המחוזי בתל אביבאפי נוה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה