חדשות בארץ

דיווח: צה"ל סיכל מתקפת סייבר איראנית

על פי הדיווח ב"ישראל היום", חטיבת ההגנה בסב"ר (סביבה רשתית) שבאגף התקשוב חשפה ניסיונות לתקוף את "שרשרת האספקה", המחברת בין צה"ל והשירותים האזרחיים שהוא צורך

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

העיתון "ישראל היום" חשף הבוקר (חמישי), כי צה"ל סיכל לפני מספר חודשים מתקפת סייבר איראנית, שניסתה לפגוע ב"שרשרת האספקה" – המערך המחבר בין צה"ל והשירותים האזרחיים שהוא צורך, כגון מזון ודלק. פגיעה ב"שרשרת האספקה" הייתה עלולה לחשוף מידע חיוני אודות חברות, מתקנים ואמצעי פעולה, שהשפעתם על התנהלות המשק הישראלי נרחבת ביותר.

על פי הדיווח של יואב לימור, ניסיונות התקיפה נחשפו על ידי חטיבת ההגנה בסב"ר (סביבה רשתית), המשתייכת לאגף התקשוב בצה"ל. אנשי החטיבה, שהוקמה לפני כארבע שנים, פעלו במשך מספר ימים כדי לחשוף את ההאקרים שעמדו מאחורי המתקפה ולסכלה במלואה.

כזכור, בחודש אפריל ניסו האיראנים לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות מים בישראל. מרשות המים ומערך הסייבר הלאומי נמסר, כי זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים: "ניסיון התקיפה טופל על ידי רשות המים ומערך הסייבר הלאומי. יודגש, כי לא הייתה כל פגיעה באספקת המים, והיא התנהלה ומתנהלת כסדרה".

ה"פייננשל טיימס" הבריטי חשף בשבוע שעבר, כי המתקפה האיראנית נועדה להעלות את רמת הכלור במים המוזרמים לבתי האזרחים. גורם מודיעין מערבי אמר לעיתון הבריטי, כי המתקפה הייתה מתוחכמת יותר מאשר חשבו בתחילה בישראל: "היא הייתה קרובה להצליח, ולא ברור לחלוטין מדוע לא הצליחה". לדבריו, בתרחיש הגרוע ביותר של הצלחת המתקפה, מאות אזרחים היו עלולים לחלות. גורם ישראלי מסר, כי הניסיון האיראני לתקוף את מתקני המים הישראליים פתח את הדלת ל"תרחיש של סיכון בלתי צפוי". הוא הוסיף, כי מדובר בתקדים שעלול להוביל למתקפות גומלין הדדיות על תשתיות אזרחיות – פעולות ששתי המדינות ניסו עד כה להימנע ממנו, ואולי אף מעוניינות בכך כעת.

מנגד, גורם איראני המקורב למשטר האייתוללות הכחיש את הטענות וטען כי איראן אינה יכולה להרשות לעצמה לנסות ולהרעיל אזרחים ישראליים. לדבריו, מדובר בהמצאה ישראלית שנועדה להוציא "עוד כסף" מארצות הברית, "אולם האמריקנים אינם טיפשים".

ה"וושינגטון פוסט" דיווח בחודש שעבר, כי ישראל הגיבה על ניסיון התקיפה האיראני במתקפת סייבר משלה, שכוונה נגד נמל שאהיד רג'אי שבדרום איראן. המתקפה, שהוגדרה על ידי גורם ביטחוני זר כ"מדויקת ביותר", חוללה נזקים כבדים. תנועת הספינות בנמל, הממוקם בעיר בנדר עבאס שלחוף מצר הורמוז, נפסקה בפתאומיות ב- 9 במאי, לאחר שהמחשבים האחראים לוויסות תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות קרסו בבת אחת באופן בלתי מוסבר. גורמים באיראן אישרו למחרת את הדיווחים על השיבושים בפעילות הנמל, אך טענו כי הם נגרמו על ידי האקר זר שפרץ למחשבים והפיל אותם למשך זמן קצר.

הדיווח בעיתון האמריקני, שהסתמך בין השאר על גורמי ממשל בארצות הברית ובמדינות אחרות, טען כי תוצאותיה של המתקפה היו חמורות מאוד. בימים שלאחר מכן נרשמו עומסים כבדים בצירים המובילים אל הנמל, שהשתרעו לאורך מספר קילומטרים.

תגיות:איראןמתקפת סייברצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה