חדשות בארץ

רשמית: השרה ציפי חוטובלי תמונה לשגרירת ישראל בבריטניה

שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי אישרה, כי קיבלה את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לשגרירה בלונדון. על סוגיית החלת הריבונות: "אין עדיין מפה מוסכמת עם הצד האמריקני"

חוטובלי (בעיגול. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90) על רקע לונדון (קרדיט: שאטרסטוק)חוטובלי (בעיגול. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90) על רקע לונדון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי אישרה הבוקר (חמישי), בריאיון לגלי צה"ל, כי נענתה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשגרירת ישראל בבריטניה. חוטובלי צפויה לצאת בחודש ספטמבר הקרוב ללונדון, יחד עם בני משפחתה. היא תחליף את השגריר הנוכחי, מארק רגב.

כזכור, בחודש שעבר מינה נתניהו את חוטובלי לעמוד בראש משרד חדש לענייני ההתיישבות. במקביל הציע לה לצאת בהמשך לשליחות דיפלומטית בלונדון, אך עד כה היא טרם נתנה את הסכמתה. את מקומה במשרד החדש צפוי למלא השר צחי הנגבי, המכהן כעת כשר במשרד ראש הממשלה.

חוטובלי, השותפה בצוות הישראלי-אמריקני להחלת הריבונות בבקעת הירדן וביהודה ושומרון, התייחסה בריאיון לסוגיה, הגורמת למחלוקת עזה בתוך הנהגת ההתיישבות. "ראש הממשלה נחוש להעביר את הריבונות בקיץ הקרוב, אין לי ספק בזה", הצהירה. היא דחתה את הפרסומים, לפיהם נתניהו שוקל להחיל בשלב ראשון ריבונות מצומצמת על שלושת גושי ההתיישבות בגוש עציון, אריאל ומעלה אדומים: "הרעיון הזה לא יעבור לעולם, לא אתן את ידי לכך. אני לא מוכנה שתהיה הבחנה בין גושי ההתיישבות לבין יישובים אחרים".

"מדינת ישראל הקימה התיישבות מפוארת, יושבים בה חצי מיליון יהודים. הם נמצאים כרגע תחת ממשל צבאי, זו מציאות שצריכה להשתנות. הגיע הזמן שהיישובים יהיו תחת החוק הישראלי", הוסיפה חוטובלי. "מבחינתי, יש קווים אדומים: לא נסכים למדינה פלסטינית, לא ניתן ליישובים להישאר כמובלעות".

חוטובלי הודתה, עם זאת, כי "כרגע יש פערים בינינו לבין האמריקנים בסוגיה הזו, ובינינו לבין כחול לבן. יש הרבה מאוד מתווים, אין עדיין מפה מוסכמת. היא צריכה להיות מוסכמת גם על חלקים בתוך הממשלה וגם על הצד האמריקני. גם בתוך הצד האמריקני יש שתי אסכולות". היא הדגישה, כי "כל המפות שפורסמו – בינן לבין המציאות אין קשר אמיתי".

תגיות:ציפי חוטובליבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה