חדשות בארץ

נתונים מדירי שינה על מחלת הסרטן: 50% ילדים חולים יותר בחיפה

משרד הבריאות הציג נתונים קשים על אחוזי תחלואה גבוהים בנפת חיפה בעקבות זיהומי אוויר. מספר כפול של ילדים חולים במחלת הסרטן בהשוואה לכל מקום אחר בארץ. האם חיי התושבים באזור - הפקר?

אא

נתונים מדאיגים מטעם משרד הבריאות משתחררים בימים אלו ומעידים על אחוזי תחלואה גבוהים במיוחד במחלת הסרטן בנפת חיפה - בשל זיהומי אוויר באזור. לפי הנתונים, הסיכון לחלות במחלה זו, גבוה ב-16% בהשוואה לכל חלק אחר בארץ. את הנתונים סיפק השבוע ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, והציג דוגמה לתחלואה בקרב ילדים עד גיל 14, כאשר 30 מתוך 60 מקרים שנבדקו, היו באזור המדובר.

נתון נוסף שהתגלה לאחר מחקר בשנת 2013 מראה כי במהלך עשר השנים האחרונים, מוערכים כי מתוך 4,860 מקרי תחלואה בנפת חיפה, כ-780 הם תחלואה עודפת שמקורה בזיהום האוויר. במחקר נמצא כי הסיכון של תושבי נפת חיפה לחלות בסרטן היה גבוה יותר מזה של שאר האוכלוסייה ב־16 מתוך 18 סוגי סרטן.

התברר גם כי הסיכון לחלות בסרטן ריאות בחיפה, גבוה ב־29%, ובסרטן שלפוחית השתן גבוה ב־26%.

בתי זיקוק לנפט בחיפהבתי זיקוק לנפט בחיפה

ראש עיריית חיפה וכן ארגונים שונים שהחליטו לצאת למאבק בנושא זיהום האוויר באזור, מוחים על העובדה שהמדינה לכאורה מסייעת להפקרות חיי אדם. באזור חיפה נמצאים חומרים מסוכנים וזיהום האוויר הגבוה מוכיח כיום כי הוא מדרדר את בריאות התושבים. לא ייתכן שחייהם של יותר מ-800 אלף איש יופקרו. ענבר שקד דליות, דוברת מגמה ירוקה, אומרת כי "הגיע הזמן לשים סוף לפצצה המתקתקת הזו, ולא להסתפק במחקרים".

"הממצאים החמורים מאשרים את החששות הקשים ביותר שהיו לנו", אמר ח"כ דב חנין, שעמד בראש ועדת המשנה שעסקה בנושא סביבה ותכנון במפרץ חיפה בכנסת היוצאת. "נדרש שינוי קיצוני וחד בהתנהלות לגבי תעשיות וחומרים מסוכנים במפרץ. הגיע הזמן להציב את טובת האזרחים לפני האינטרסים של בעלי הון". 

תגיות:חיפהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה