חדשות בריאות

משרד הבריאות: 214 נדבקים נוספים, מספר החולים הפעילים עלה ל- 3,019

על פי נתוני משרד החינוך, 460 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בקורונה, ומספר המוסדות החינוכיים שנסגרו עלה ל- 165. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות, ואז ממילא הכלכלה תיעצר"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי ביממה האחרונה נוספו 214 נדבקי קורונה מאומתים לרשימת התחלואה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,019, מתוכם 34 במצב קשה. 24 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 39 חולים מוגדר בינוני. מתחילת ההתפרצות אובחנו בארץ 18,569 חולי קורונה. הנגיף גבה עד כה 300 קורבנות.

משרד החינוך עדכן, כי מספר המוסדות החינוכיים שנסגרו בעקבות מקרי ההידבקות בנגיף עלה ל- 165. מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בקורונה עלה ל- 460 – תוספת של 27 חולים ב- 24 השעות האחרונות. מספרם של הנמצאים בבידוד עלה ל- 25,517.

מוקדם יותר הערב, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם נתוני תחלואת הקורונה ימשיכו לטפס – לא יהיה מנוס מהחזרת ההגבלות על הציבור. "אנחנו לא יכולים לחזור למצב של גידול בטור גיאומטרי, כי זה גורר שיהיו חולים קשים, ולצערנו גם אנשים שימותו", אמר במסיבת עיתונאים שקיים עם שרי האוצר והבריאות. "אנחנו חייבים לעצור את הגידול הזה בזמן. אם זה יימשך – נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות, ואז ממילא הכלכלה תיעצר".

נתניהו הבהיר, כי הגידול החד במספרי התחלואה נובע מאי ההקפדה על הכללים: "הנגיף כאן. הוא לא מתחשב ברצונות ובמאוויים שלנו, ולא מתחשב בכלכלה שלנו. הוא מתחשב רק בדבר אחד – האם מקפידים על הכללים או לא. לצערנו, פחות הקפדנו, כולנו. זה מאתגר את כולנו, גם אותי. אני מבקש מכם לעשות את מה שאני מקפיד עליו ביתר שאת בימים האחרונים. אני מבקש מכם שתשמרו על ממ"י – מרחק, מסיכה וידיים. אם נשמור על הכללים – הם ישמרו עלינו, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו, את התרבות, להחזיר את החיים שלנו כמעט למה שהיה קודם בשגרת הקורונה, עד שבעזרת השם נמצא את החיסון. בעזרת השם, אם נחזור ונעבוד יחד בערבות הדדית אנחנו נתגבר על המחלה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין את הגידול המשמעותי שחל בימים האחרונים במספר הבדיקות: "היינו באזור 3,000 בדיקות ליום, והגענו ליותר מ- 16,000 בדיקות. הדבר יצר פקק במעבדות, ואנחנו מטפלים בכך. היעד שהצבתי – להגיע ל- 30,000 בדיקות. ישנה חשיבות אדירה לקיצור משמעותי של זמן מתן תוצאות הבדיקה, אחרת לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה".

אדלשטיין הדגיש, כי קיימת התרופפות בהקפדה על ההנחיות: "בלי משמעת של הציבור לא נוכל להמשיך עם משק פתוח. אין מנוס מהגברת האכיפה וההסברה. כבר לפני כמה ימים ביקשתי להגביר את האכיפה, ויש נכונות אצל כל השרים הרלוונטיים לעשות מה שנדרש. האכיפה צריכה להיות כלפי כולם. לאיש אין פטור מההנחיות, לא לידוענים ולא לאלפיון העליון. לאף אחד. הנגיף לא מבחין בין סלב לאדם מן הרחוב".

"לצערי יש גם נוסעים בתחבורה הציבורית, וגם מבקרים בסופרים ובקניונים, שלא מקפידים על עטיית המסכות. גם שם – חייבים לבצע אכיפה קפדנית. מי שלא עוטה מסכה, שומר על ריחוק ומקפיד על היגיינה – לא מסכן רק את עצמו. הוא מסכן את כולנו, ואסור לגלות סלחנות על כך".  

בשעות הצהריים כינס ראש הממשלה דיון בהשתתפות שרים כדי לבחון את הצעדים להתמודדות עם העלייה בתחלואה. על פי הדיווחים, התקבלה החלטה להטיל סגרים על "אזורים אדומיםבהם אחוזי ההדבקה גבוהים. מדובר בשכונות בדרום תל אביב בהן מתגוררים עובדים זרים, וביישובים של הפזורה הבדואית בנגב. המפה המדויקת של הסגרים תיקבע בהמשך הערב. עוד הוחלט להגביר את ההסברה ואת האכיפה נגד מפרי ההנחיות. בשלב זה הוחלט שלא להטיל הגבלות נוספות על הציבור.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה