חדשות בארץ

מחאה נגד התאגיד הציבורי: פגיעה גסה בכבוד ה’בבא סאלי’

לאחר שדמותו של ה'בבא סאלי' הוצגה באופן פוגעני וגס – אלפי פניות הגיעו אל שר התקשורת יועז הנדל נגד התאגיד הציבורי, הממומן ברובו המוחלט מכספי משלם המיסים

  • כ"א סיון התש"פ
הרב ישראל אבוחצירא זצ"ל, ה’בבא סאלי’הרב ישראל אבוחצירא זצ"ל, ה’בבא סאלי’
אא

אלפי הודעות הגיעו אל שר התקשורת יועז הנדל ומשרדי תאגיד השידור, כמחאה על פגיעה ב'בבא סאלי', הרב ישראל אבוחצירא זצ"ל.

המחאה הציבורית הינה בתגובה על הצגת דמותו של ה'בבא סאלי', הרב ישראל אבוחצירא זצ"ל, כאשר היא מוצגת בהקשר גס ופוגעני.

מדובר בתוכנית מערכונים סאטירית אשר עוסקת בהצגה צינית של דמויות בולטות מהתנ"ך והתרבות היהודית, במימון ובשידור המדינה באמצעות התאגיד הציבורי. הפגיעה בכבוד תורתו של ה'בבא סאלי' גרמה למאות יהודים לא להישאר אדישים.

את קול המחאה המרכזי הקים ה"פורם לאקטיביזם יהודי. זהו גוף חדש, אשר קם לאחרונה ומונה עשרות פעילים, בעיקר סטודנטים צעירים. מטרתו היא להגן על ערכים יהודיים בישראל, ולקדמם.

חברי הפורום שלחו מעל למשרדי תאגיד השידור ולשר התקשורת יועז הנדל 3000 הודעות מייל. בהודעותיהם דרשו הפונים משר התקשורת להעמיד את יוצרי התוכנית במקומם ולהסיר את התכנים הפוגעניים. "השמאל השתלט על התאגיד. התכנים המועברים מבזים את היהדות, זאת כאשר הם ממומנים מכספי הציבור ומשלמי המיסים", טוענים חברי הפורום.

"לא ייתכן כי בפלטפורמה ציבורית דוגמת ערוץ 'כאן 11' אשר ממומנת ברובה מכספי משלם המיסים, ישודרו תכנים מבזים אשר לועגים לסמליו ותרבותו של העם היהודי", לשון ההודעה.

"לכל תוכנית סאטירה באשר היא ישנם קווים אדומים, ו'חופש הביטוי' איננו יכול להצדיק כל אמירה", נאמר בהודעה. עוד ציינו חברי הפורום כי שידור התכנים האמורים מנוגד ל'חוק השידור הישראלי' הקובע כי "תאגיד השידור הציבורי יספק תוכן לכלל אזרחי מדינת ישראל, וישקף את היות המדינה יהודית ודמוקרטית ואת מורשת ישראל".

תגיות:בבא סאליתאגיד השידור הציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה