חדשות בריאות

למרות העלייה בתחלואה: מהיום – חתונות עד 250 איש

שלושה מאבטחים במעון ראש הממשלה ועובד בבית הנשיא נדבקו בקורונה. ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין אינם נדרשים להיכנס לבידוד

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

על אף העלייה בתחלואת הקורונה, היום (ראשון) תיכנס לתוקף החלטת הממשלה המאפשרת לקיים חתונות באולמות אירועים עד לתפוסה של 250 משתתפים.

בהודעה משותפת, שנמסרה שלשום ממשרד ראש הממשלה וממשרד הבריאות, הובהר כי החל מהיום "יתאפשר לקיים באולמות אירועים חתונות או אירועים לציון טקס דתי, ובכלל זה בת ובר מצווה ואירוע לציון הולדת בת או בן. מספר המשתתפים באירועים אלו באולמות האירועים לא יעלה על יחס של אדם לכל 2 מטרים רבועים ולא יותר מ- 250 אנשים, למעט עובדי האולם".

על פי ההנחיות, מפעיל האירוע מחויב לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע. במידה ויתברר כי אחד העובדים או המשתתפים באירוע נדבק בקורונה, רופא מחוזי או ראש השירות לבריאות הציבור יהיו רשאים לדרוש לקבל לידיהם את רשימת המשתתפים, לשם ביצוע חקירה אפידמיולוגית וקטיעת שרשרת ההדבקה.

עוד צוין בהודעה, כי לגבי אירועים אחרים – שאינם בגדר חתונה או אירוע לציון טקס דתי – לא חל שינוי בכללים שנקבעו בעבר: אירועים אלו יתקיימו בשטח פתוח במקום המקיים אירועים לציבור, ומספר המשתתפים בהם לא יעלה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות, העומד נכון להיום על 50 אנשים.

משרד הבריאות עדכן אמש, כי ביממה שחלפה נוספו 177 נדבקים מאומתים לרשימת התחלואה בקורונה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,315, מתוכם 35 במצב קשה. 26 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 45 חולים מוגדר בינוני. מתחילת ההתפרצות אובחנו בארץ 18,972 חולי קורונה. הנגיף גבה עד כה 300 קורבנות.

במהלך סוף השבוע דווח, כי שלושה מאבטחים במעון ראש הממשלה ועובד בבית הנשיא נדבקו בקורונה. ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי אבחונם של המאבטחים התבצע במסגרת בדיקות שגרתיות לקורונה שבוצעו לפני מספר ימים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נבדק אף הוא, ותוצאת הבדיקה יצאה תקינה. הוא לא נדרש להיכנס לבידוד, מאחר והמאבטחים שחלו מופקדים על השמירה מחוץ למעון ואינם שוהים בסביבתו. 

מבית הנשיא נמסר, כי על פי הנחיית משרד הבריאות הנשיא ראובן ריבלין לא יידרש לבידוד בשלב זה. עבודת בית הנשיא תושבת היום, ובמתחם ייערכו חיטוי והבדיקות האפידימיולוגיות הנדרשות.

על פי נתוני משרד החינוך מאמש, מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בקורונה עלה ל- 493, ומספרם של הנמצאים בבידוד עומד על 25,821. מספר המוסדות החינוכיים שנסגרו בעקבות מקרי ההידבקות בנגיף עומד על 177. במהלך השבוע החולף שבו לשגרת לימודים 15 בתי ספר וגנים, ובמהלך הימים הקרובים יחזרו 46 מוסדות נוספים לפעילות שגרתית.

תגיות:חתונותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה