חדשות בעולם

ארצות הברית: שוטר לבן ירה למוות בצעיר שחור, מהומות באטלנטה

ריישארד ברוקס, צעיר שחור בן 27 מאטלנטה, התנגד לניסיון של שני שוטרים לבנים לעוצרו וגנב את אקדח הטייזר של אחד מהם. במהלך המרדף אחריו, הוא כיוון לעברם את האקדח ונורה למוות. מפקדת המשטרה בעיר התפטרה מתפקידה, והשוטר היורה פוטר

רכב משטרה באטלנטה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)רכב משטרה באטלנטה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברקע המשך המחאות בארצות הברית על הריגתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן, בסוף השבוע ירו שוטר לבן למוות באזרח שחור נוסף.

התקרית התרחשה שלשום (שישי) בעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה. ריישארד ברוקס, בן 27, נרדם במכוניתו, וחסם את תור ה"דרייב אין" בכניסה לסניף של רשת המזון המהיר "וונדי'ז" בעיר. שני שוטרים שהגיעו למקום ערכו לו בדיקת אלכוהול, שאימתה כי הוא שיכור, וניסו לעצור אותו. ברוקס התנגד למעצר, גנב את אקדח הטייזר של אחד השוטרים והחל להימלט. במהלך המרדף של השוטרים אחריו, הוא הסתובב, כיוון לעברם את הטייזר ונורה על ידי אחד מהם. ברוקס נפצע קשה, ופונה לבית חולים בו נקבע מותו. אחד השוטרים שנפצע במהלך העימות טופל בזירה.

בעקבות התקרית, הודיעה מפקדת משטרת אטלנטה, אריקה שילדס, על התפטרותה. ראש העיר, קיישה לאנס בוטומס, מסרה כי קיבלה את ההתפטרות: "אני מאמינה, שניתן להבחין באופן ברור בין מה שאתה יכול לעשות לבין מה שאתה צריך לעשות. אני לא מאמינה שזה היה שימוש מוצדק בכוח קטלני".

מפגינים יצאו הלילה לרחובות באטלנטה ובערים נוספות בארצות הברית. חלק מהמפגינים הגיעו לזירת הירי ליד רשת "וונדי'ז", והתעמתו עם כוחות משטרה. הם הציתו את המסעדה ומכוניות חונות, השחיתו חנויות נוספות וחסמו את הכביש במשך שעות ארוכות.

דובר משטרת אטלנטה, קרלוס קמפוס, אישר כי השוטר שירה בברוקס פוטר מתפקידו. השוטר השני הועבר לתפקיד מנהלתי.

תגיות:מהומותארצות הבריתמחאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה