חדשות בארץ

"עמית, יהיה קשה, אבל תדע - אבא בחר בחיים": לא תישארו אדישים

"בלילה האחרון לשבעה, לא עצמתי עין. חשבתי לעצמי איזה חיים עומדים להיות לי": ברוך בן יגאל, אביו של עמית, משתף בהחלטה שקיבל בלילה האחרון לשבעה

  • כ"ב סיון התש"פ
עמית בן יגאל הי"ד (צילום: דובר צה"ל)עמית בן יגאל הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

עמית בן יגאל הי"ד נגע בלבבות של כולנו. בחור צעיר ויפה תואר, לוחם חטיבת 'גולני' – נרצח במהלך פעילות מבצעית, מבלוק גדול שהוטח על ראשו בעוצמה.

בראיון מרגש במיוחד לעיתון 'בשבע', סיפר האב השכול, ברוך, על דרך התמודדותו עם אובדן של בן יקר, אהוב ויחיד.

"בלילה האחרון לשבעה, לא עצמתי עין", אמר ברוך. "הסתובבתי מצד לצד. המחשבות לא הפסיקו. חשבתי לעצמי איזה חיים עומדים להיות לי. שאלתי את עצמי: 'ברוך, לאן?' הכול צף. הרגשתי לבד, בלי כוחות. חשבתי אולי לקחת שנת חופש ולנסוע רחוק, אולי להודו, להיזרק שם, אולי לשבת בבית. כל האופציות היו פתוחות מבחינתי".

בארבע וחצי לפנות בוקר, נפלה ההחלטה. "אמרתי לעצמי: די, חלאס, אני בוחר בחיים. למרות הכול, אני קם. אני יוצא למסע חדש בחיים שלי, ואני יודע שאין קיצורי דרך. אני הרי אדם מאמין, אני יודע שהמורשת שלנו היא לא הודו, אלא בחירה יומיומית בעשייה למען עם ישראל. באותו רגע החלטתי שאני חייב לבחור בחיים, חייב. ידעתי שאם עמית היה יושב לידי, זו הדרך שהוא היה חושב שאני צריך ללכת בה. וגם אם אני אפול, אני אקום. למחרת בבוקר, מעל הקבר שלו, הבטחתי לו: 'עמית, יהיה קשה, אבל תדע - אבא בחר בחיים", משתף ברוך, והמילים מטלטלות.

האב השכול המשיך והתייחס לחיבוק שהוא מקבל מעם ישראל: "אנשים מתקשרים, היו כאלו שכתבו והלחינו שירים לזכרו, שלחו לי תמונות מעוצבות של עמית, אומנים ציירו פורטרטים שלו ועוד. אני קורא את ההודעות שאני מקבל, ונדהם איזה עם נפלא יש לנו. כמה כוח כל אחד ואחת מהם נותנים לי. זה מאוד עוזר. אני מרגיש שעם ישראל איתי. כבר יש תינוקות שנקראו על שם עמית, זה לא נתפס.

"נראה לי ש-3 מערכות הבחירות האחרונות שעברנו יצרו קיטוב נוראי בעם, והמקרה של עמית הזכיר לכולנו שבסוף אנחנו עם אחד. כאילו הרגשנו, די עם השנאה והריחוק, וקלטנו שכולנו אחים. לפעמים אני מסתכל על כל ההודעות והחיבוק מכולם ואני אומר לעמית: 'בוגי נוגי (שם החיבה האהוב שהעניק ברוך לבנו היחיד), תראה איך חיברת בין אנשים'. זה מרגש אותי מאוד", מסיים ברוך את דבריו.

תגיות:עמית בן יגאל הי"דגבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה