חדשות בארץ

דיווח: ישראל תאפשר להעביר 50 מיליון דולר לרצועת עזה

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", ישראל הסכימה לאפשר את הכנסת המענק הקטארי לרצועה, בתמורה להתחייבות חמאס להפסיק את הפרחת בלוני התבערה

כסף קטארי ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)כסף קטארי ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שני), כי ישראל הסכימה לאפשר לקטאר להכניס 50 מיליון דולרים לרצועת עזה. בתמורה לכך, התחייב חמאס להפסיק את הפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל.

על פי הדיווח, מדובר בשתי פעימות של המענק הקטארי לרצועה שהעברתן התעכבה. הכסף צפוי להגיע במהלך השבוע. במקביל, הסכימה ישראל לאפשר את המשך ביצוע הפרויקטים של קטאר ברצועה. ההבנה הושגה בתיווכם של שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב, והשגריר הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי.

בצל העיכוב בהעברת הכסף הקטארי, בחמאס איימו להחזיר לפעולה את יחידות ההטרדה הלילית, שפעלו באזור גדר הגבול שבין ישראל והרצועה. במקביל, פעילים פלסטינים הפריחו ביום שישי האחרון צרורות בלונים משטח הרצועה לכיוון ישראל. הבלונים, שהופרחו בנוכחות כלי תקשורת מקומיים, לא חצו את הגבול. איש הג'יהאד האסלאמי אחמד אל-מודלל, החבר בוועדה המארגנת של תהלוכות השיבה, טען כי מדובר ביוזמה מקומית שבוצעה ללא החלטה מלמעלה, וכי היא נובעת מהתסכול נוכח התנהלותה של ישראל.

צרור בלונים עם חפץ חשוד אותר אתמול בשטח פתוח ליד המושב תדהר שבצפון הנגב. חבלן משטרה שהוזעק לזירה נטרל את המטען ללא פגע. שלשום פרצו 11 דליקות באזור בארי שבעוטף עזה. בתום חקירת השריפה, נמסר מטעם כבאות והצלה כי מדובר בהצתות, שאינן קשורות לבלוני תבערה.

תגיות:רצועת עזהקטאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה