חדשות בארץ

בכירים בליכוד נגד ראשי יש"ע: "חסרי אחריות"

על פי הדיווח ב"ישראל היום", בכירים בליכוד מתחו ביקורת חריפה על ראשי יש"ע, המביעים התנגדות לתוכנית המאה גם במחיר ויתור על החלת הריבונות ביהודה ושומרון

מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

העיתון "ישראל היום" דיווח הבוקר (שני) על מתקפה חריפה של בכירים בליכוד נגד חלק מראשי יש"ע, המביעים התנגדות לתוכנית המאה גם במחיר ויתור על החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח, בשיחות סגורות כינו הבכירים את מתנגדי התוכנית כ"משוגעים" ו"חסרי אחריות", והאשימו כי הם עלולים לסכל את ההזדמנות להחלת הריבונות: "אחרי 70 שנה של ציפייה, דווקא המתיישבים יהיו אלו שיהרסו את האפשרות ההיסטורית להחלת הריבונות", אמרו. "הם מסתובבים בין השרים וחברי הכנסת, מתראיינים בתקשורת, מתדרכים כל מי שאפשר נגד התוכנית, והם אפילו לא יודעים את הפרטים שלה עד הסוף".

על פי הציטוטים, בכירי הליכוד טענו כי התנגדותם של ראשי ההתיישבות לתוכנית מבוססת על מפה שגויה, בה הם מחזיקים: "לראש הממשלה יש יותר מעשר מפות שונות, בכל מפה יש תרחיש אחר. המפות השונות נועדו לשיחות עם האמריקנים, ויכול להיות שבסופו של דבר יקחו חלק ממפה מסוימת, יחברו אותו עם חלק אחר ממפה אחרת וכך ייצרו משהו בתיאום עם האמריקנים. בינתיים הם מסתובבים, ומטעים את כל מי שהם מדברים איתם".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הגיב על הפרסום: "חבריי בליכוד, קצת ריספקט בבקשה. עד היום מה שהעלנו ביחס לתוכניות מדיניות התממש. כשכולם היו באופוריה, ידענו להתריע בזמן אמת. אתם עצמכם לא שלמים עם חלק מההצבעות שלכם. מצופה שתתייעצו, תשתפו ולא תסתירו. בואו, אל תהפכו אותנו לשק חבטות בעוד אנחנו מצביעים על עובדות שאתם אולי מנסים להדחיק".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, ודן עמם בסוגיית הריבונות. בפגישה השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. השתתפותו של פרידמן נועדה לסייע בהשגת קונצנזוס נרחב בקואליציה למהלך, שישקף רוב ציבורי לקידומו. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי קיימים פערים ניכרים בין עמדתו של נתניהו לעמדתם של גנץ ואשכנזי מבחינת היקף השטח עליו תוחל הריבונות.

תגיות:הליכודיהודה ושומרוןעסקת המאהריבונותמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה