חדשות בארץ

מתיחות בקואליציה: הליכוד מעכב את החוק הנורבגי

בליכוד חוששים, כי בג"ץ יפסול את ראש הממשלה נתניהו מלכהן כראש ממשלה חליפי בהמשך הקדנציה, ומעכבים את אישורו של החוק הנורבגי כמנוף לחץ על כחול לבן לשינוי ההסכם הקואליציוני. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "זו דרישה לגיטימית. אם לא יהיה פתרון, לא נוכל לשבת ולשתוק"

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

נמשכים העימותים הפנימיים בקואליציה. החוק הנורבגי היה אמור להגיע היום (שני) להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, אך בשעה זו לא ברור עדיין אם יעלה לדיון. בליכוד מעכבים את התהליך, ומשתמשים בחוק הנורבגי כמנוף לחץ על כחול לבן לשינויו של ההסכם הקואליציוני.

גורמים בליכוד טענו הבוקר, כי העיכוב בהבאת החוק הנורבגי לאישור סופי נובע מביקורו אתמול של שר הביטחון בני גנץ במשרד המשפטים. אלא שמהליכוד נמסר בהמשך, כי "אין שום קשר לביקור. מתנהל שיח בין הליכוד לבין כחול לבן על הבנות במספר נושאים".

על פי הדיווח אמש בחדשות 12, בליכוד חוששים כי בג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני ויפסול את כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כראש ממשלה חליפי, בחלקה השני של הקדנציה. בכחול לבן ובליכוד סיכמו, כי בחצי השנה הראשונה לכהונת הממשלה, המוגדרת כתקופת חירום, לליכוד שמורה הזכות לפרק את הממשלה מבלי שנתניהו יצטרך לפנות את מקומו. פירוק הממשלה לאחר מכן יגרור הליכה אוטומטית לבחירות ומינויו של גנץ לראש ממשלת המעבר.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, טען הבוקר כי מפלגתו אינה רוצה לבטל את ההסכם הקואליציוני אלא להבטיח את קיומו: "אנחנו רוצים לדעת מה יקרה בעוד שנה וחצי, אם וכאשר יחליט בית המשפט העליון לא לאפשר לנתניהו להיכנס לתפקידו כראש הממשלה החליפי. זו דרישה לגיטימית", אמר בריאיון לרדיו 103fm.

"אתה שמעת פעם על אדם סביר שחותם על הסכם, מגלה שאי אפשר לממש אותו ונשאר אחר כך חלק מההסכם הזה?", תהה זוהר. "יש הסכם שנחתם, שאנחנו לא יודעים אם אפשר לממש אותו. חשבנו על זה, ולכן גם ביקשנו לעגן את זה מבחינת ההסכם. סוכם שבתוך חצי שנה תהיה לנו האפשרות לפרק את הממשלה מבלי שראש הממשלה יצטרך לפנות את תפקידו. הלכה למעשה, בית המשפט העליון לא הכריע בסוגיה, אלא דחה אותה לקץ הימים, או יותר נכון ליום בו נתניהו יצטרך לעבור להיות ראש הממשלה החליפי. לא נמתין לאמבוש הזה".

"אני רק יכול להגיד דבר אחד: אם לא יהיה פתרון לעניין הזה, לא נוכל לשבת ולשתוק", סיכם זוהר.

תגיות:הליכודכחול לבןהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה