חדשות בארץ

הליכוד למבקר המדינה: בדוק את הליך המינוי של מנדלבליט; אנגלמן: אבחן את הפנייה

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה, דרשו חברי כנסת של הליכוד ממבקר המדינה מתניהו אנגלמן לבדוק את ההליך בו נסגר תיק החקירה נגד אביחי מנדלבליט בטרם מונה ליועץ המשפטי לממשלה. אנגלמן: "נבחן את הנושא"

אנגלמן בכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)אנגלמן בכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (שני) בישיבת הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. במהלך הדיון פנו אליו יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, ועמיתיו למפלגה, חברי הכנסת שלמה קרעי ואופיר כץ, בדרישה לבדוק את ההליך בו מונה לתפקידו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

פנייתם של השלושה באה על רקע החשיפה של העיתונאית איילה חסון בחדשות 13, לפיה תיק החקירה בנוגע למעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז לא נסגר בשל חוסר אשמה. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטין, אימץ במאי 2015 את חוות דעתו של פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, שסבר כי אין לסגור את התיק מחוסר אשמה אלא מחוסר ראיות.

חסון חשפה, בנוסף, כי ביולי 2016, מספר חודשים לאחר שנכנס לתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה, ביקש מנדלבליט מניצן לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו לעילה של חוסר אשמה. ניצן החליט להימנע מקבלת החלטה, בשל היותו כפוף למנדלבליט.

לדברי זוהר, "מנדלבליט מתגלה כמינוי בעייתי ביותר. תיקו נסגר כנראה מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה. סיבת סגירת התיק מספיק חמורה כדי למנוע מאדם להיות בראש התביעה הכללית, כי צריך לעמוד שם אדם זך, נקי וטהור".

"יש צורך להיכנס לסוגיה, לבדוק אותה לעומקה, לברר את הפרטים ולהבין את האירוע בכללותו, כולל מעורבותו של שי ניצן בתהליך של הבדיקה האם לסגור את התיק מחוסר ראיות או מחוסר אשמה", המשיך זוהר. "אם ניצן החזיק תקופה ארוכה את מנדלבליט בידיו, ולאחר מכן ראינו שמנדלבליט פועל באופן עיוור אחריו, גם בקבלת ההחלטות לפתיחות בחקירה, גם לגבי קבלת ההחלטות בהגשת כתבי אישום – יש פה נורה אדומה גדולה מאוד, בוהקת, שטוב יהיה אם מבקר המדינה ייכנס אליה ויבדוק אותה".

"זו הזדמנות לכל אזרחי ישראל לגלות את האמת. אם האמת תשרת את מנדלבליט – כולנו נסכים ונקבל. אם האמת לא תשרת את מנדלבליט, ניצן וחברים רבים בפרקליטות, שהביאו לכתב אישום חסר תקדים נגד ראש הממשלה – האירוע הזה חייב להיבדק", כך זוהר.

מבקר המדינה השיב על הדברים: "הפנייה הזו התקבלה לאחרונה במשרדנו, ואנו נבחן את הנושא".

בדבריו בוועדה, התייחס אנגלמן לבדיקות שעורך משרדו בנוגע להתנהלות הרשויות במשבר הקורונה, ואמר כי הנחה את אנשי משרדו לשלב אותן בתוכנית העבודה לשנה זו. לדבריו, דוח ביקורת בסוגיית הקורונה יתפרסם בחודשים הקרובים, ויכלול התייחסות לאיכוני הטלפונים הניידים על ידי שב"כ, למערך הבדיקות לאבחון חולי קורונה ולסיוע הכלכלי שניתן לאזרחים.

תגיות:הליכודאביחי מנדלבליטשי ניצןמתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה