חדשות בריאות

נתניהו: חתמנו עם חברת מודרנה על הסדר לקניית חיסונים נגד הקורונה

נתניהו אמר כי ישראל חתמה עם חברת הביוטכנולוגיה "מודרנה" על הסדר שיאפשר למדינה לרכוש ממנה חיסונים. החברה הייתה מהראשונות שהכריזו על סיום פיתוח החיסון בתמיכת המכון האמריקני לזיהומים, לאחר ש-45 מתנדבים אמריקנים כבר קיבלו את החיסון, שעבר בהצלחה את השלב הראשון של הניסויים הקליניים שבו נבדקה בטיחותו

קבינט הקורונה בדיון, היום (צילום: לע"מ)קבינט הקורונה בדיון, היום (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי הממשלה מתכוונת להשלים את העבודה לפתיחת עולם התרבות והמופעים ב-24 השעות הקרובות. זאת, בתום פגישה שערך עם נציגי המגזר העסקי שעוסק בתרבות, בה השתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר התרבות חילי טרופר ושר האוצר ישראל כץ.

נתניהו התייחס בנוסף לחיסונים האפשריים לנגיף הקורונה, והודיע כי ישראל חתמה עם חברת הביוטכנולוגיה "מודרנה" על הסדר שיאפשר למדינה לרכוש ממנה חיסונים. החברה הייתה מהראשונות שהכריזו על סיום פיתוח החיסון בתמיכת המכון האמריקני לזיהומים, לאחר ש-45 מתנדבים אמריקנים כבר קיבלו את החיסון, שעבר בהצלחה את השלב הראשון של הניסויים הקליניים שבו נבדקה בטיחותו. לדברי ראש הממשלה, בחברה טוענים כי ישלימו את הפיתוח באמצע השנה הבאה, אולם "אין לנו ביטחון בכך.. אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו ולכשיפותחו. זה שם אותנו במקום מאוד טוב בעולם".

נתניהו בישיבת קבינט הקורונה, היום (צילום: עומר מירון, לע"מ)

ההסכם נחתם הלילה, אחרי מגעים אינטנסיביים שהתנהלו בימים האחרונים בין חברת מודרנה לבין ישראל. על פי הפרסומים, החיסון החדש, הקרוי mRNA-1273, הוא חיסון מסוג RNA שליח, שנועד עם כניסתו לגוף לבטל את היכולת של נגיף הקורונה לחדור לתאי הגוף.

לצד זאת, נתניהו הוסיף כי המדענים בישראל ממשיכים במאמצים לאיתור חיסון או תרופה לנגיף.  "אנחנו כמובן ממשיכים במאמצים שלנו במכון הביולוגי, ואנחנו מקווים גם שם להגיע לתוצאות. זה כמובן יפתור לנו את הדילמה שהוועדה הזאת עסוקה בה כל הזמן - איך לעצור את התפתחות המחלה מצד אחד, ומצד שני להמשיך כמובן את המשך פתיחת הכלכלה. יש עלייה תלולה למדי של תחלואה. אנחנו נדבר בישיבה הזו על האמצעים השונים של בלימת העלייה הזאת", הוסיף.

בהמשך דבריו הציג נתניהו דוח של המגזין הכלכלי "אקונומיסט" שמדרג את מדינות העולם בדרך שבה הן טיפלו בבעיית הנגיף. לטענתו, "אנחנו מדורגים בין 8 המדינות המוצלחות. קיבלנו ציון טוב מאוד. ועם זאת אני אומר - זה משקף את העבר, לא משקף את העתיד - העתיד מתחיל כרגע". הוא ציין כי בשבועות האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה, אך הדגיש כי בכוונת קבינט הקורונה להמשיך במגמה לפתיחת המשק.

תגיות:קורונהחיסוןמודרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה