חדשות בריאות

הרכבת חוזרת ביום שני. כך זה הולך לעבוד

המתכונת החדשה מגבילה את מספר הנוסעים בכל רכבת ל-500. בנוסף, הנוסעים יחויבו בהזמנת זכות כניסה מראש לרכבת באמצעות שובר לכל נסיעה טרם הגעתם לתחנה, לצד עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי

תחנת יצחק נבון בירושלים, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)תחנת יצחק נבון בירושלים, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

רכבת ישראל פרסמה הערב (רביעי) את המתווה שיאפשר את חידוש תנועת הרכבות, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה על החזרת פעילות הרכבת החל מיום שני. המתכונת החדשה מגבילה את מספר הנוסעים בכל רכבת ל-500. בנוסף, הנוסעים יחויבו בהזמנת זכות כניסה מראש לרכבת באמצעות שובר לכל נסיעה טרם הגעתם לתחנה, לצד עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי.

הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון. כמו כן, ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ.

חיטוי מתחם התחנה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)חיטוי מתחם התחנה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע יחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולארי בכניסה לתחנה. ברכבת הדגישו כי לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה. נוסע שיאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.

לפי הודעת רכבת ישראל, הנוסעים יידרשו לעטות מסיכה גם בזמן דיבור בטלפון, ותיאסר אכילה ושתייה בזמן נסיעה ברכבת. ברכבת יקיימו פעילות הסברה בקרב ציבור הנוסעים, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. בעקבות הצורך בהצגת שוברי הכניסה לצד בידוק בטחוני ומילוי שאר הנחיות הקורונה, רצוי להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות וכן "להתאזר בסבלנות".

 

פירוט השינויים בקווי הנסיעה

תנועת הרכבות תחזור לסדרה – בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג – למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול, בהם ראש העין צפון לרעננה. בשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו יישארו סגורות.

רכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון (במקום בתחנת רעננה מערב).

בימים אלה רכבת ישראל מפתחת חלופה רכבתית לתחנות כפ"ס, הוד השרון ורעננה באמצעות הפעלת קו שירות חדש בין תחנות אלה להרצליה, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות לכל היעדים. לפי ההודעה, הנהלת הרכבת עושה מאמצים על מנת להפעיל את השירות בקו כבר "בשבועות הקרובים".

בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשון לציון משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע רכבות בשעה (בשעות שיא). על מנת לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד מתבקשים להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע, מידי לילה בין השעות 21:00 05:00 וכן בימי חמישי החל משעה 21:00 ועד יום ראשון בשעה 5:00 בבוקר, גם כן בשל העבודות לחישמול המסילות.

בימים ושעות אלו רכבות מכיוון צפון יסיימו את הפעילות בתחנת בית יהושע ורכבות מכיוון דרום תסיימנה את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז ולוד.

בין השעות 21:00-24:00 בימי השבוע, ובכל שעות הפעילות בימי שישי ומוצאי שבת, תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע.

בשלב זה לא יחודש השירות בקו בית שמש-ירושלים מלחה. השירות בקו המהיר לירושלים יחודש במלואו עד לתחנת ת"א ההגנה. בשבועות הקרובים תאריך רכבת ישראל את השירות בקו עד לתחנת ת"א סבידור מרכז עם עצירה בתחנת ת"א השלום.

תגיות:רכבת ישראלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה