חדשות בארץ

השר הנדל: אצביע בעד החלת הריבונות – גם ללא הסכמת גנץ

שר התקשורת יועז הנדל אמר, כי יתמוך בהחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון גם אם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יתנגד לכך: "מכבד את עמדתו, יכול להיות שבדבר הזה לא נסכים"

הנדל (צילום: פלאש 90)הנדל (צילום: פלאש 90)
אא

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) הבהיר היום (חמישי), כי בכוונתו להצביע בממשלה בעד החלת הריבונות ביהודה ושומרון, וכי עמדתו זו אינה תלויה בתמיכתו במהלך של שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. "אצביע בעד החלת החוק הישראלי", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "עמדותיי היו ונותרו כל השנים כאלה שתומכות בהחלת החוק על אזורים מיהודה ושומרון".

"אני נמצא במציאות שבה אני מסכים עם הגישה המדינית של נתניהו, אם כי יש לנו חילוקי דעות בנושאים של יחס למוסדות המדינה", הוסיף הנדל. "אני חושב שבקעת הירדן היא מאוד משמעותית. גושי ההתיישבות היו צריכים להיות מזמן חלק ממדינת ישראל. אני חושב שהפערים בין הצדדים לא כל כך גדולים. המחשבה המשמעותית היא איך עושים זאת בצורה הכי פרגמטית ורצינית, כדי שזה יהיה לטובת המדינה ולא בדרך לא דרך".

בתשובה לשאלה, האם יצביע בעד החלת הריבונות גם אם כחול לבן תתנגד לכך, ענה הנדל: "אני תומך בהחלת החוק בממשלה, בכנסת, בכל מקום אחר. אני מכבד את עמדתו של בני גנץ. הוא עשה מהלך משמעותי בפוליטיקה, יצר מממשלת אחדות, ועושה מהלכים משמעותיים עכשיו. יכול להיות שבדבר הזה אנחנו לא נסכים".

מתי טוכפלד דיווח הבוקר ב"ישראל היום" כי בפגישתו האחרונה עם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הציג בפניו ראש הממשלה בנימין מספר אופציות למפות ריבונות, השונות מהמפה הקונספטואלית שצורפה במקור לתוכנית טראמפ. על פי הדיווח, אם נתניהו יקבל את ההסכמה האמריקנית לאחת המפות – הוא יחל בהליך החלת הריבונות גם ללא הסכמה של כחול לבן, ויעביר את ההחלטה בממשלה. תמיכתו של הנדל במהלך מבטיחה רוב בממשלה להחלת הריבונות.

נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין נפגשו אמש עם גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, ודנו עמם בנושא החלת הריבונות. בחדשות 13 דווח, כי נתניהו ולוין הציגו לבכירי כחול לבן ארבעה תרחישים אפשריים לסיפוח. פקיד בכיר, שעודכן בפרטי הפגישה, טען כי אחוזי הסיפוח במפות שהוצגו נעים בין 30 אחוזים משטח יהודה ושומרון – בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום האמריקנית – לבין אחוזים בודדים.

אתמול פורסם ב"ישראל היום", כי בשל הקשיים בהם נתקל ראש הממשלה בנימין נתניהו בקידום מהלך הריבונות ביהודה ושומרון, הוא בוחן את האפשרות לבצעו בשני שלבים. על פי הידיעה של אריאל כהנא, בשלב הראשון תוחל הריבונות על יישובים הנמצאים בעומק השטח ומחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. פעימה זו תכלול 10 אחוזים משטחי יהודה ושומרון. לאחר מכן יקרא נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן. במידה והפלסטינים יסרבו – ישראל תחיל את ריבונותה על 20 אחוזים נוספים, בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני. ההצעה נמצאת בדיון ראשוני בלבד וטרם שורטטו המפות הנגזרות ממנה. בישראל מחכים לשמוע את עמדת הממשל ביחס להצעה.

תגיות:יועז הנדלריבונותבני גנץיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה