חדשות בריאות

נתניהו: "הקורונה עולה בחזרה, סיימנו עם פתיחת הכלכלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר, בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות, כי לאור העלייה בתחלואת הקורונה לא צפויות בשלב זה הקלות נוספות במשק: "צריך ליישר את העקומה". מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב: "עשינו גם טעויות בתקופת הקורונה, אבל יכולים להיות גאים במבחן התוצאה"

נתניהו, היום (צילום מסך: לע"מ)נתניהו, היום (צילום מסך: לע"מ)
אא

(עודכן: 12:35)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (חמישי), כי בשלב זה לא צפויות הקלות נוספות במשק. "המחלה עולה בחזרה", אמר בנאום בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות, שנערך במרכז מורשת בגין בירושלים. "סיימנו עם פתיחת הכלכלה. יש עוד שאלה של פתיחת התעופה, אבל אנחנו לא הולכים לפתוח יותר כרגע".

"המינימום שאנחנו צריכים להבטיח כרגע זה שאנחנו מיישרים בחזרה את העקומה, כי היא עולה", הוסיף נתניהו. "נדון על כך בקבינט הקורונה ביום ראשון. נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעלייה הזו תיבלם. זה כולל גם סגרים נושמים, שנחיל אותם מיד. אין תחליף אלא לשנות את ההרגלים של הציבור, אחרת ניאלץ לנקוט גם בצעדים יותר תקיפים".

נתניהו שיבח את מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, על התנהלותו במהלך מגפת הקורונה: "האקונומיסט דירג אותנו אתמול בין שמונה המדינות שנתנו את המענה הטוב ביותר בעולם לקורונה. היה לך חלק מאוד חשוב בכך. הבעת את דעתך ועמדת עליה מול גלי ביקורת, לפעמים ביקורת אכזרית מאוד, הייתי אומר אפילו מרושעת שאין לה בסיס. עשית את זה בשקט, בביטחון ובאחריות, וביטאת את זה אל מול הציבור. התרומה שלך חשובה מאוד, והיא מראה את האחריות והמסירות שלך לבריאות הציבור ולחייו. אתה דוגמה ומופת למשרת ציבור".

שר הבריאות יולי אדלשטיין שיבח אף הוא את בר סימן טוב. "דעת הקהל היא מטוטלת", אמר. "יום אחד נתקבל באהדה גדולה, למחרת הרוחות ישתנו, אך לא אגזים אם אגיד שאזרחי ישראל חייבים לך ודאי תודה, ובמקרים רבים גם סליחה".

המתנה של אדלשטיין לבר סימן טוב (וידיאו: לע"מ)

המנכ"ל היוצא אמר בנאומו: "עשינו כמובן גם טעויות בתקופת הקורונה, יכולנו לשתף יותר גורמים בקבלת ההחלטות. אבל לטעות זה אנושי, ובמגפה זה גם בלתי נמנע. אנחנו יכולים להיות גאים במבחן התוצאה, ובכך שחייהם של אלפים ניצלו".

"המלאכה לצערי לא תמה, היא הופכת גם להיות יותר מורכבת. גל שני של תחלואה אינו גזירת גורל, הוא תלוי במדיניות, במנהיגות ובהתנהגות בדיוק כמו בגל הראשון", הוסיף בר סימן  טוב. "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם צונאמי היא למנוע את הפגיעה שלו באנשים, ולא לבדוק אם הם יודעים לשחות". בפנותו למחליפו, פרופ' חזי לוי, אמר כי "הדבר החשוב ביותר בניהול מגפה ובהתמודדות עמה הוא הענווה. הטבע האנושי מתקשה להשלים עם חוסר היכולת שלנו להבין את הנגיף. אנחנו מתעקשים, פעם אחר פעם, לבנות מודלים מורכבים והרבה הערכות מצב על סמך מעט מאוד אינפורמציה ויותר מדי אינטואיציה כוזבת, הרבה יותר משאלות לב ותקווה לפתרונות קסם. למדנו המון על הקורונה, אבל אנחנו עדיין לא יודעים כלום".

פרופ' לוי הודה לבר סימן טוב: "למרות שאתה לא רופא, הובלת את המשרד במקצועיות, בנאמנות ובנחישות. אנחנו מעניקים לך תואר דוקטור של כבוד". בהתייחסו למאבק בקורונה, הדגיש לוי כי "תחלואת הקורונה הולכת ועולה, הנגיף לא נעלם, הוא כאן. נמשיך להוביל את משרד הבריאות על מנת למצוא כל דרך אפשרית ומקצועית להתמודד עם מחלת הקורונה ולסייע במציאת האיזון הנחוץ כל כך בין הדברת המחלה ובין הצורך להמשיך את החיים בכל המובנים".

לוי (64), מומחה לכירורגיה ובעל ניסיון ברפואת חירום, שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007, ולאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 257 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים חצה את רף ה- 4,000, ועומד כעת על 4,077. במספר החולים הקשים נרשמה עלייה – מ- 36 אתמול בשעות הערב ל- 39. גם מספרם של המונשמים עלה – מ- 29 ל- 32. במספר הקורבנות לא חל שינוי, והוא עומד על 303. מתחילת התפרצות הנגיף אובחנו בישראל 19,894 חולים, מתוכם החלימו 15,499.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה