חדשות בארץ

האיחוד האירופי אישר את הסכם "שמיים פתוחים" עם ישראל

בצל המתיחות הגוברת בין ישראל והאיחוד האירופי על רקע התוכנית להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון, הפרלמנט האירופי אשרר את הסכם "שמיים פתוחים", שנחתם זמנית ב- 2013: "הישג דיפלומטי ובעל פוטנציאל כלכלי עצום למדינת ישראל"

נתב"ג (צילום: פלאש 90)נתב"ג (צילום: פלאש 90)
אא

למרות המתיחות הגוברת בין ישראל והאיחוד האירופי, על רקע הכוונה הישראלית להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון, אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) הפרלמנט האירופי את הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לאיחוד האירופי. 437 חברי פרלמנט תמכו בהסכם מול 102 מתנגדים.

ההסכם הבין-לאומי מאשרר באופן רשמי וסופי את ההסכם הזמני, שנחתם בשנת 2013. ההסכם הוביל בשנים האחרונות לירידה ניכרת במחירי הטיסות לאירופה, הגדיל באופן משמעותי את מספר התיירים המגיעים לישראל, ופתח יעדי טיסות חדשים באירופה לתייר הישראלי. האישור הסופי מבטיח את המשך פתיחת ענף התעופה לתחרות מלאה בין חברות התעופה הישראליות והאירופיות, תוך שימור מחירי הטיסות הנמוכים. 

אשרורו הסופי של ההסכם בפרלמנט האירופי מגיע לאחר שבע שנים, בהן הפרלמנטים של 27 המדינות החברות באיחוד הצביעו בנפרד על אישורו. במשרד החוץ ציינו, כי המהלך התאפשר בזכות עבודה מדינית ענפה של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי בראשות השגריר רוני לשנו-יער, וכל שגרירי ישראל במדינות אירופה, כמו גם מטה משרד החוץ בירושלים: "מדובר בהישג דיפלומטי, כמו גם הישג בעל פוטנציאל כלכלי עצום למדינת ישראל".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "אישור ההסכם הוא ביטוי חשוב של מערכת היחסים בין ישראל לבין אירופה, במיוחד בתחומי הסחר, המחקר והפיתוח והתיירות. במיוחד כעת, כאשר מדינת ישראל ניצבת בפני משבר כלכלי בעקבות נגיף הקורונה, ולקראת חידוש קשרי התעופה, מדובר בבשורה משמעותית שתבטיח את שיקום ענף התיירות והתעופה".

תגיות:האיחוד האירופימשרד החוץהפרלמנט האירופישמיים פתוחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה