חדשות בריאות

"אני מתחנן: תאמרו קרבנות, ובעיקר קטורת" - 5 נקודות חיזוק, עקב התפרצות נגיף הקורונה

נגיף הקורונה עדיין כאן, וריבוי החולים מדאיג ומחייב אותנו להישמר ולהתחזק. הרב אשר וייס מציין 5 נקודות עליהם יש להקפיד בתקופה זו

  • כ"ו סיון התש"פ
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפוסק הרב אשר וייס התייחס בשיעורו השבועי להתפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה. "קיוויתי וחשבתי שאולי אני כבר לא צריך להיות המוכיח בשער בנושאי פיקוח נפש", אמר הרב, "אבל מה לעשות ובימים האחרונים החשש גובר ויש יותר ויותר חולים בקרבנו".

"אני לא בא לקטרג, אלא לזרז באהבה רבה: לא רק שהמחלה עדיין קיימת אלא היא גם מתגברת ויש בכל יום יותר חולים, ויהי רצון שבימינו לא נצטרך לסגור שוב את בתי הכנסת, הישיבות והכוללים.

הרב וייס הוסיף והתייחס לחיזוקים הנדרשים מאיתנו, הן בשמירה על אי הידבקות בנגיף, והן בהתחזקות רוחנית:

1. מסיכה: "אנחנו צריכים להקפיד שאף אחד לא יסתובב וייכנס למקומות סגורים ללא מסכה. אנחנו צריכים לחזור ולשנן את כללי הזהירות כדי להציל נפשות", הדגיש הפוסק.

2. תפילה לבורא עולם: "בשעת צרה ובשעת מגיפה צריכים לפנות אל הקב"ה ואומנות אבותינו בידינו ובכל דור ודור, ידענו שצריך להפיל שיח ותחנון לפני הקב"ה", אמר הרב.

3. אמירת פרשת הקטורת: "בפרשת השבוע, אחרי הטרגדיה של קורח ועדתו, וילונו כל בני ישראל על משה ואהרן. לא מספיק שהם ראו את ההשגחה של הקב"ה ואת הניסים - הם הגיעו להתלונן שוב אל משה אהרן. התחילה מגיפה, ומשה רבינו אומר לאהרן שיש דרך אחת לעצור מגיפה: קטורת - ותיעצר המגיפה", אמר הרב וייס.

"זאת סגולה לדורות עולם, דווקא בשעת מגיפה. את הסוד הזה למדנו בזוהר, שאליהו הנביא גילה את הסוד הזה לרבי פנחס, שבימיו כבר לא הקטירו קטורת, אך אליהו הנביא לימד כי אמירת פרשת הקטורת, עוצרת מגיפה.

"בימינו, אין לנו בית המקדש ואין לנו קרבנות לכפר. אז נמשיך להקפיד גם על רוחניות וגם על זהירות: להגיד קטורת עם המסכה.

4. תהילים: "להרבות באמירת תהילים", קרא הרב, "אין סגולה יותר גדולה מזה".

5. אמירת פרשת העקידה מדי יום: "להגיד כל יום את פרשת העקידה כי גם זה כתוב בזוהר שזה סגולה לעצירת מגיפות. אני מתחנן בפני כולם: אני יודע שבדרך כלל אין זמן בבוקר, לא אומרים את הקרבנות ורצים. אבל זה שעת מגיפה ואנחנו מחפשים גם סגולות. כן, צריך לשמור על כללי הזהירות להתרחק איש מרעהו לחבוש מסכות ולנקות את הידיים, אבל יש הקב"ה בשמיים, והכל בהשגחה פרטית לכן צריכים ללמוד מה קרה בפרשת השבוע, איך לעצור את המגיפה. ולכן להקפיד כל בוקר להגיד את פרשת העקידה, ובעיקר את פרשת הקטורת".

הרב זמיר כהן - חוזרים לשגרה?

 

תגיות:קורונההרב אשר וייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה