חדשות בארץ

נציגת הליכוד המיועדת בוועדה לבחירת שופטים: מחפשת קרובים להשקפת הליכוד

במהלך הריאיון נשאלה מארק, שצפויה להיכנס לכנסת בעקבות אישור החוק הנורווגי, האם תתמוך בעתיד במועמדותם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לכהונה בבית המשפט העליון: "אני מחפשת שופטים שקרובים להשקפת העולם של הליכוד"

מארק, מאחורי ראש הממשלה בעת פתיחת משפטו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מארק, מאחורי ראש הממשלה בעת פתיחת משפטו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציגת הליכוד המיועדת בוועדה לבחירת שופטים, אוסנת מארק, אמרה היום (רביעי) כי היא "מחפשת שופטים שקרובים להשקפת העולם של הליכוד". מארק אמרה את הדברים בריאיון לכאן ב', וכעבור זמן קצר היא התנערה מההתבטאות וטענה כי מה שינחה אותה הוא "לא הפתק שהמועמד שם בקלפי". מארק צפויה להיכנס לכנסת בעקבות אישור החוק הנורווגי, לאחר ששרי הליכוד יתפטרו מחברותם בכנסת.

במהלך הריאיון נשאלה מארק האם תתמוך בעתיד במועמדותם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לכהונה בבית המשפט העליון. "הליכוד רוצה לממש את הערכים שלשמם הוא נבחר, ויש פה למעלה ממיליון וחצי אזרחים שבחרו מפלגה מסוימת ודרך מסוימת, ואנחנו רוצים להביא אותה לידי ביטוי", השיבה. באשר לטענה כי מחנה הימין מחזיק בעמדות נגד בתי המשפט ו"רוצה אנרכיה", לדבריה, אמרה כי "אנחנו ממש לא רוצים אנרכיה. אני חושבת שיש פה הרבה אנשים במדינת ישראל, שהם למעלה ממחצית הציבור כאן שהם ימנים, הם מאמינים במערכת המשפט, אם כי הם חושבים שצריכים להתבצע כאן שינויים כאלה ואחרים".

היא הוסיפה כי "יש סוגיות שבתי משפט לא יכולים להיכנס אליהן", אולם הדגישה כי "ברגע שיש פסק דין שניתן בבית משפט, האזרחים צריכים לכבד אותו".

נוה, ב-2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נוה, ב-2013 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהמשך היא גם מתחה ביקורת על התנהלות הוועדה הקודמת בהרכב שכלל את יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, שפעל למינוי שופטות ממניעים זרים וכן למינויו של השופט איתן אורנשטיין לנשיאות בית המשפט המחוזי בתל אביב בתמורה לקבלת סיוע ממנו בנושאים שבהם עסק. "אני לא ארצה לראות מה שראינו בוועדה למינוי שופטים הקודמת, שבה נבחרו גם חלק מהשופטים מטעמים כאלה ואחרים", אמרה, "יש כל מיני פרשיות עם לשכת עורכי הדין".

עם זאת, מארק אמרה כי היא "לא רוצה שתצא כותרת שלא רציתי שתצא - אני חושבת שבקודש הקודשים שנקרא בית המשפט בישראל צריכים להיכנס אנשים ראויים". כשנשאלה פעם נוספת אם תבחן את דעותיהם הפוליטיות של המועמדים, השיבה: "אל תדאג, אני לא אשאל אותו מה הצבעת".

זמן קצר לאחר הריאיון הבהירה בציוץ בטוויטר כי "מה שינחה אותי בבחירות השופטים הוא לא הפתק שהמועמד שם בקלפי, אלא אמות מידה ערכיות ומשפטיות שמתכתבות עם תפיסת עולם ימנית שמרנית. כל ניסיון לעוות את הדברים ולשוות להם פוזיציה פוליטית צרה הוא שקר".

תגיות:אוסנת מארקהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה