חדשות בארץ

גלנט נגד רן ארז: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה"

לקראת הדיון בבית הדין לעבודה, בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים, המשיכו יו"ר הארגון רן ארז ושר החינוך יואב גלנט להחליף האשמות. גלנט: "כולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה". ארז: "רומסים את המורים"

גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)גלנט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

בית הדין לעבודה מכונס בשעה זו (חמישי) לדיון בבקשת משרדי החינוך והאוצר ומרכז השלטון המקומי להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים העל-יסודיים ולחייבו להוסיף תשעה ימי עבודה במהלך חופשת הקיץ. שר החינוך יואב גלנט התייחס בטוויטר למחלוקת עם ארגון המורים: "מדינת ישראל, ומערכת החינוך בכלל זאת, נמצאת בימים לא רגילים, וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה".

בהמשך תקף גלנט את יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות. אנחנו מחויבים לתלמידים, למורים ולהורים".

כזכור, גלנט הודיע ביום ראשון כי שנת הלימודים תוארך בכל שכבות הגיל שבמערכת החינוך, וכי כיתות ז'-י' יסיימו את לימודיהן ב- 1 ביולי ולא מחר, ה- 20 ביוני. ארז הודיע כי ארגונו לא ייענה להוראה, שכן לדבריו לא נחתם עמו הסכם המחייב זאת. בתגובה, הבהירה מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי היא דורשת שהמתווה שסוכם עמה, על הוספת תשעה ימי לימוד, יחול בשווה גם על ארגון המורים.

הערב, עם כניסתו לבית הדין לעבודה, הבהיר ארז כי אם בית הדין יחליט על הוצאת צווי מניעה – ארגון המורים יכבד אותם. באיגרת שפרסם אתמול למורים חברי הארגון, טען ארז כי "נוסף לסקטור הרופאים והאחיות, הסקטור היחיד שנרתם לעבודה רצופה בתקופת מגפת הקורונה, הוא סקטור המורים. הרופאים קיבלו מחיאות כפיים, ובצדק, המורים קיבלו בהתחלה ובמשך עבודתם ברכות, וכעת בסוף – בעיטה ורמיסה".

ארז תקף את הנהגת הסתדרות המורים, שלדבריו ההסכם אליו הגיעה עם האוצר על "עבודת חינם אין כסף" במשך תשעה ימים נוספים נעשה "מסיבות פוליטיות". הוא הוסיף, כי הדרישה מהמורים להוסיף ימי הוראה יש בה משום "בריונות, כוחנות וגזל. הארכת שנה"ל, כציווי, ללא הסכמה, היא מסוכנת. יש בזה תקדים לפגיעה מתמשכת בתנאי עבודתם של המורים, שגם כך שכרם אינו גבוה דיו".

תגיות:משרד החינוךיואב גלנטרן ארזארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה