חדשות בריאות

מעל 20 אלף חולים מפרוץ המגפה; סגר על שכונות ברהט ובערערה

4,183 חולי קורונה מוגדרים כפעילים, מתוכם 38 במצב קשה. 28 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל" הכריזה על שכונות ברהט ובערערה שבנגב כאזורים מוגבלים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי ביממה האחרונה אובחנו 215 חולי קורונה חדשים. שעה קלה לאחר מכן עדכן המטה לביטחון לאומי, כי מספר החולים בישראל מתחילת המגפה חצה את רף ה-20,000, ועומד כעת על 20,010.

עוד עולה מהנתונים, כי 4,183 חולים מוגדרים כפעילים, מתוכם 38 נמצאים במצב קשה. 28 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במהלך היום דווח על 29 חולים נוספים שהחלימו, ובכך עלה מספר המבריאים ל- 15,524. במספר הקורבנות לא חל שינוי, והוא עומד על 303.

בתוך כך, ועדת השרים המיוחדת להגדרת "אזור מוגבל" החליטה הערב להכריז על שכונות ברהט ובערערה שבנגב כאזורים מוגבלים ולהטיל עליהן סגר. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על צווים הנוגעים לשכונות אלו, וכן לשכונות עג'מי, חסכון וצהלון ביפו. הצווים קובעים, כי במקומות אלו ייסגרו מוסדות החינוך, למעט בגרויות, ותיאסר התקהלות של מעל לעשרה אנשים.

ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר בשעה 8:00 בבוקר, ותחול עד יום רביעי בשעה 8:00 בבוקר.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר: "טרם ההמלצה על ההכרזה על שכונות אלו כ'אזורים מוגבלים', נקט משרד הבריאות יחד עם הגורמים הרלוונטיים צעדים שונים לצמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן. במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה. עוד יצוין, כי ההמלצה היא לנקוט בהגבלות הנ"ל בנוסף להמשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ולפינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן".

על פי ההודעה, השכונות שנקבעו כאזור מוגבל הן שכונות 13 ו-24 ברהט ושכונה 2 בערערה: "על כל אחד מהאזורים כאמור, יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום (אזור מוגבל) וכן תתאפשר הגעה של עובד למקום עבודה שהוא רשאי לעבוד בו לפי כל דין וחזרה ממנו, וכן יציאת תלמיד לצורך בחינת בגרות וחזרה ממנה".

תגיות:משרד הבריאותרהטנגיף הקורונהערערהאזור מוגבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה