חדשות בארץ

מתי תסתיים שנת הלימודים? היום תתקבל החלטה

האם שנת הלימודים בתיכונים תסתיים היום, כדרישת ארגון המורים, או בעוד תשעה ימים, כדרישת הממשלה? ומה עם כיתות היסודי והגנים? היום ב-16:00 צפויה ההחלטה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היום (שישי) בשעה 16:00, צפויה להתקבל ההחלטה לגבי מועד סיום שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים, בגנים ובתיכונים.

הסיבה שבשלה ההחלטה נדחית ומתעכבת, היא בשל המחלוקת שפרצה בין המדינה לארגון המורים.  בעוד שיו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע כי מורי התיכון לא מוכנים לקבל על עצמם את דרישת משרד החינוך והאוצר וכן השלטון המקומי, להארכת הלימודים בתשעה ימי לימוד נוספים, המדינה ממשיכה לדרוש מהם לעבוד עד ל-1 ליולי, בשל הימים בהם לא עבדו באופן מלא בתקופת הקורונה. ארז הדגיש כי מבחינתם של המורים שנת הלימודים מסתיימת במועד המקורי, ה-20 ליוני, מה שאומר היום.

אלא שההחלטה עלולה להשפיע לא רק על התיכונים, אלא גם על הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגנים. זאת מאחר שיפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הודיעה כי אם מורי התיכונים לא ילמדו מעבר למועד המקורי, גם מורי היסודי יצאו לחופש כמידי שנה,  מה שאומר – ב-1 ביולי. זאת למרות שכבר נחתם הסכם עם המדינה להארכת שנת הלימודים עד ל-13 ביולי.

אתמול (חמישי) התנהלו דיונים בנושא עד לשעות הלילה המאוחרות, בניסיון למצוא הסכם שיספק את הפשרה בנושא. מכיוון שהפגישה לא הסתיימה עם החלטות ברורות, הודיעה השופטת לאה גליקסמן כי אם לא תתקבל פשרה על ידי שני הצדדים, היא תכריע בסוגיה היום (שישי) בשעה 16:00. במידה והשופטת תחליט להוציא צו מניעה  נגד המורים, הבהיר רן ארז כי ארגון המורים יכבד את ההחלטה, ואכן יתייצב בעבודה תשעה ימים נוספים – עד ה-1 ביולי.

אם השופטת תימנע מלהוציא את צו המניעה, שנת הלימודים בתיכונים תסתיים כבר היום, אך מועד הסיום בבתי הספר היסודיים עדיין יישאר בספק.

תגיות:שנת הלימודיםיפה בן דודרן ארז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה