חדשות בארץ

העיתונאית רינה מצליח התבטאה נגד מצביעי נתניהו – והושעתה

חברת החדשות של ערוץ 12 הודיעה על השעייתה של העיתונאית רינה מצליח למשך שבוע, לאחר שהתבטאה נגד מצביעיו של ראש הממשלה. נתניהו למצליח: "הגעת לשפל שאי אפשר בכלל לחזור עליו. בושה וחרפה"

נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת החדשות של ערוץ 12 הודיעה היום (ראשון) על השעייתה של העיתונאית רינה מצליח משידורי החברה למשך שבוע, וזאת בעקבות התבטאותה אמש נגד תומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה על ההשעיה התקבלה בתום שיחת בירור שערך מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, עם מצליח.

התבטאותה של מצליח – שאינה ראויה לציטוט באתר זה – חוללה סערה מיידית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בטוויטר: "השנאה החולנית שלך למצביעי הליכוד ולי הגיעה לתהומות חדשים. קודם קראת לנו 'עדר עיוור', ועכשיו הגעת לשפל שאי אפשר בכלל לחזור עליו, ואת עוד מתיימרת להיות 'עיתונאית'. בושה וחרפה".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה: "רינה, הפעם זה לא יצליח. תתביישי. פעם אחר פעם את מצליפה במחנה הימין ובראש הממשלה נתניהו בצורה קשה ונבזית, והערב נחצו כל הגבולות. אין מנוס הפעם מהסקת מסקנות על ידי מנהלי חברת החדשות".

השר דודי אמסלם הגיב: "שיאי הבושה והחרפה נשברים ערב אחר ערב, ואחר כך מתפלאים למה תוקפים בימין את התקשורת המוטה".

שר החינוך יואב גלנט אמר כי "חופש הביטוי אינו חופש ההסתה. רינה מצליח הוכיחה הערב שוב: שנאת הליכוד ושנאת נתניהו העבירה אותה על דעתה. כמיליון וחצי מצביעי הליכוד אינם עדר, הם יודעים בדיוק במי ובמה הם בחרו – במנהיגות מנצחת כבר למעלה מעשור".

שרת ההתיישבות, ציפי חוטובלי, תקפה: "רינה מצליח ירדה מהפסים. האמירה המזעזעת והמכוערת שלה הערב ב'פגוש את העיתונות' שברה שיאים חדשים בשנאה יוקדת לנתניהו, שגורמת לה פעם אחר פעם לפגוע בלמעלה ממחצית העם. קוראת לחברת החדשות להתנער מההתבטאות המחפירה הזאת, וקוראת למצליח להתנצל בפני כל אחד ואחת ממצביעי הליכוד".

מטעם חברת החדשות נמסר, כי מצליח זומנה לשיחת בירור: "חברת החדשות מסתייגת מהאמירה החמורה של מגישת 'פגוש את העיתונות', רינה מצליח, שהושמעה מוקדם יותר הערב".

כזכור, בחודש אפריל – לאחר שהוחלט להטיל סגר על העיר בני ברק, בצל התפשטות הקורונה – תקפה מצליח בשידור את הציבור החרדי. היא טענה כי הוא מפר את הנחיות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה, והטיחה נגדו האשמות כוללניות: "יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה", טענה. "פקידי מס הכנסה שנכנסים למאה שערים או לבני ברק יוצאים משם רק בליווי משטרתי, בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים".

"אני רוצה להזכיר לכם את ההפגנות האיומות של החרדים לפני 25-20 שנה, כשרצו לסגור את כביש בר אילן בירושלים", המשיכה מצליח. דבריה נתקלו בהתנגדות של חלק מעמיתיה לפאנל באולפן, שמחו נגד ההכללות שעשתה, אך היא התעקשה: "לא יכול להיות שהחרדים ירגישו בלתי מחויבים לצווי המדינה. זה רוב החרדים, שמונהגים על ידי הרבנים והעסקנים".

דבריה של מצליח זכו לגינויים מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת, ולנציב תלונות הציבור של רשות השנייה הוגשו נגדה תלונות בטענה להסתה נגד המגזר החרדי. ראש הממשלה נתניהו הגיב בחריפות: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

הנשיא ראובן ריבלין הביע אף הוא הסתייגות חריפה: "אני רוצה לצעוק צעקה גדולה כנגד הקולות שאני שומע נגד הציבור החרדי. אנשים אחים אנחנו, והערבות ההדדית היא נר לרגלנו. אסור להאשים ציבור זה או אחר בהאשמות שווא על הפצת מחלות, ובוודאי שאין לפגוע בציבור שלם בגלל מעשים רעים של יחידים המתרחשים בכל חברה".

תגיות:רינה מצליחחדשות 12

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה