חדשות בארץ

הקלטות ראש השב"כ: אני מבקש מאוד מאוד לא להכניס את המעקב הטכנולוגי

בתיעוד החריג מוועדת השרים הוסיף ארגמן כי "מה שאני מבקש, שהשב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה", וכי "מה שצריך... ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ולא יהיה מענה. ולעבוד חזק, אבל חזק, למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות

נתניהו וכוכבי (צילום: תקשורת שב"כ)נתניהו וכוכבי (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

ראש השב"כ נדב ארגמן מתנגד בנחרצות למעקב הטכנולוגי של הארגון אחר חולי קורונה, ומבקש לא לערב את הארגון בעניינים אזרחיים – כך נחשף מהקלטות שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 12, מהן עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לשכנע את ארגמן להיענות למאמצים שמבצעת הממשלה על מנת לבלום את קצב התפשטות הנגיף. בהקלטות מהישיבה בקבינט הקורונה שהתקיימה לפני כשבועיים נשמע ארגמן אומר כי הוא "מבקש מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של השב"כ בשלב הזה". בסופו של הדיון החליטו השרים להיענות לבקשת ארגמן, ולא לחדש את התקנות שמסמיכות את שירות הביטחון הכללי לבצע איכון סלולרי לאזרחים.

בתיעוד החריג מוועדת השרים הוסיף ארגמן כי "מה שאני מבקש, שהשב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה", וכי "מה שצריך... ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ולא יהיה מענה. ולעבוד חזק, אבל חזק, למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

ראש הממשלה והרמטכ''ל, ב-2019 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ראש הממשלה והרמטכ''ל, ב-2019 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"תת-אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון, ולא שהשב"כ יעשה את זה", המשיך ארגמן, "זה אומר שצריך להיות מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה... ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים, ניתן לעשות את זה. כשמדובר באלפים... צריך ללכת (לפתרון) טכנולוגי". ראש השב"כ סיכם את דבריו באמירה לפיה במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר, יהיה נכון להעביר את המעקב הטכנולוגי אל השירות.

מנגד, ראש הממשלה אמר בהקלטה: "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה", אמר נתניהו, כאשר בשלב זה הוא דופק על השולחן ומגביה את קולו, "ואנחנו מסרבים להאמין ואומרים 'לא יקרה כלום'. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגפה הזאת חוזרת, חוזרת. עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

עוד אמר נתניהו כי "אין דבר כזה שיש נדבקים שהדבר הזה לא משפיע (על הכלכלה) לא קיים. אגדה אורבנית. יש פה בשולחן אנשים רציניים מאוד, אנשי מקצוע חושבים את זה. מטעים את הציבור. אם אנחנו נאפשר להכפלה הזאת לקרות תעשו את החשבון. זה לא ייקח הרבה זמן, תוך 30 יום, 40 יום, 60 יום, 80 יום, לא משנה ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ".

תגיות:נדב ארגמןאיכון סלולריקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה