חדשות בריאות

לאחר שלושה חודשים: הרכבת חזרה לפעול

לאחר השבתה של שלושה חודשים בשל מגפת הקורונה, הרכבת חידשה את פעילותה במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמל"ל. בשלב זה לא נרשמת נהירה של הציבור

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

רכבת ישראל שבה הבוקר (שני) לפעילות, לאחר כשלושה חודשים בהם הייתה מושבתת בשל התפרצות מגפת הקורונה ולאחר מספר דחיות בפתיחתה לתנועה מחדש. הפעילות המחודשת מתבצעת במתכונת מצומצמת ותחת הגבלות קפדניות, שגובשו בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמל"ל.

על פי המתווה המיוחד, מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל- 500 – במקום קיבולת ממוצעת של 1,000 נוסעים בימי שגרה. הנוסעים יידרשו לרכוש מראש שוברי כניסה לרכבת הרצויה, וללא הצגת שובר מתאים לא תתאפשר כניסה לתחנה.

בנוסף, הנוסעים יחויבו לעטות מסכות במשך כל זמן הנסיעה, כולל בזמן דיבור בטלפון הנייד, לשמור על היגיינה וריחוק חברתי ולהימנע מאכילה ושתייה.

בכניסות לתחנות, המאבטחים בכניסות יבדקו לנוסעים חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות, יתשאלו את הנוסעים, וכן יוודאו עטיית מסכה בעת הכניסה. ברכבת מציינים, כי ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסות, וממליצים לנוסעים להקדים את זמן הגעתם לתחנות. 

נכון להבוקר, הביקוש לרכבת נמוך מהמצופה. עד השעה 6:00 נרכשו כ- 38 אלף אלף שוברי נסיעה, זאת לעומת כ- 250 אלף איש בממוצע ליום שנסעו ברכבת לפני פרוץ משבר הקורונה. אחת הסיבות לכך היא ההוראה שהוציא צה"ל, האוסרת על חיילים לנסוע ברכבת. ככל הנראה, מיעוט הנוסעים נובע גם מחששות בקרב ציבור הנוסעים מפני עומסים שיגבירו את הסיכון להידבק בנגיף.

חזרת של תנועת קווי הרכבות אינה מלאה, ואינה כוללת את רכבות הלילה. בנוסף, הרכבות לא יבצעו עצירות בנמל התעופה בן גוריון. במקביל נמסר מהרכבת, כי מספר קווים יושבתו ומספר תחנות יישארו סגורות, וזאת בשל עבודות תשתית המתבצעות במסגרת פרויקט חישמול המסילות.

תגיות:רכבת ישראלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה