חדשות בריאות

נתניהו: לחקור את ההדלפה מקבינט הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש לחקור את ההדלפה מישיבת קבינט הקורונה, בה נשמעה התנגדותו של ראש השב"כ נדב ארגמן לשימוש באיכוני שב"כ: "דבר חמור ביותר, אי אפשר לעבור עליו לסדר היום"

נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שני) בחריפות על הדלפת ההקלטות מקבינט הקורונה. "אני לא זוכר בכל שנותיי כראש הממשלה שנעשה דבר כזה, לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט, במקרה זה קבינט קורונה. דיון עם ראש השב"כ – זה דבר חמור ביותר", אמר בפתח דבריו בישיבת קבינט הקורונה. "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים, לרבות היועץ המשפטי לממשלה, לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה יישנה".

בהקלטות, שפורסמו אמש על ידי עמית סגל בחדשות 12, נשמעה התנגדותו של ראש השב"כ נדב ארגמן לשימוש באיכוני שב"כ לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה: "מה שאני מבקש – ששב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית של שירות. לכן מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע – ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק, אבל חזק, למען הפרויקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".

"תת אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון – ולא שהשב"כ יעשה את זה", הוסיף ארגמן. "זה אומר שצריך להיות מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה – יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים, ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר".

ארגמן הבהיר, עם זאת, כי אם תימשך העלייה התלולה בתחלואה, יהיה נכון להשתמש באמצעי שב"כ, בהיעדר ברירה אחרת: "כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים – ניתן לעשות את זה. כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת, וצריך ללכת ל(אמצעי) טכנולוגי. במצב שיש תחלואה רחבה מאוד, ולא יהיה פתרון אחר – יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב הזה".

על רקע העלייה בתחלואה, ידונו שרי קבינט הקורונה בצעדים לבלימת התפשטות הנגיף. בנוסף לסוגיית השימוש באיכוני שב"כ, יעמדו על הפרק הגברת האכיפה של תקנות הקורונה, הגדלת הקנסות המוטלים על מפרי ההנחיות, והאפשרות להגביל התקהלויות. נתניהו הזהיר אתמול, כי אם המגמה המדאיגה של הגידול התחלואה תימשך – תישקל חזרה למדיניות הסגר: "אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו. אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירת המרחק, נביא על עצמנו בניגוד לרצוננו את השבת הסגרים. אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. לכן אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

תגיות:שב"כנדב ארגמןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה