חדשות בארץ

נציגי האו"ם והאיחוד האירופי השתתפו בהפגנה שיזמה הרש"פ נגד הסיפוח

שליח האו"ם אמר בנאומו בעצרת כי "תכנית הסיפוח מנוגדת לחוק הבינלאומי והורסת את החלום להקמת מדינה פלסטינית. הקהילה הבינלאומית מתנגדת לכל מהלך חד-צדדי". בהמשך הוא קרא לקהל לעמוד לדקת דומיה לזכרו של איאד אלחאלק, צעיר פלסטיני בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות בידי שוטרים במזרח ירושלים

ההפגנה ביריחו, היום ההפגנה ביריחו, היום
אא

נציגים מהאיחוד האירופי והאו"ם השתתפו היום (שני) בהפגנת האלפים שארגנה הרשות הפלסטינית ביריחו, במחאה על כוונת ישראל לספח חלקים מהגדה המערבית במסגרת "עסקת המאה" האמריקנית. מדובר במפגן כוח ראשון מסוגו שהרשות, באמצעות הפתח, לוקחת עליו חסות, במסגרתו הניעה אלפים בודדים במערך היסעים המוני.

ההפגנה נועדה ליצור לחץ דיפלומטי נרחב על ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שלא לצאת למהלכי סיפוח חד צדדיים, שכן זה עשוי להוביל להשלכות בינלאומיות בלתי הפיכות. בעצרת השתתף גם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, לצד נציגים מירדן. נציג האיחוד האירופי, סוון קוהן פון-בורגסדורף, אמר בעצרת כי "תהליך הסיפוח יפגע ביחסינו עם ישראל". לדבריו, באיחוד נקטו צעדים דיפלומטיים עם כלל הגורמים הנוגעים בדבר להפסקת תהליך הסיפוח. "האיחוד ימשיך לתמוך בעקרון פתרון שתי המדינות לשני העמים. אם ישראל תיישם את תוכנית הסיפוח, האיחוד האירופי יגיב על כך", הוסיף.

שליח האו"ם אמר בנאומו בעצרת כי "תכנית הסיפוח מנוגדת לחוק הבינלאומי והורסת את החלום להקמת מדינה פלסטינית. הקהילה הבינלאומית מתנגדת לכל מהלך חד-צדדי". בהמשך הוא קרא לקהל לעמוד לדקת דומיה לזכרו של איאד אלחאלק, צעיר פלסטיני בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות בידי שוטרים במזרח ירושלים. "האו"ם מאמין שתכנית הסיפוח נוגדת את החוק הבינלאומית", אמר. "עלינו לנקוט פעולה כדי לחזור למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים לשם השגת שלום והקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. האו"ם לעולם לא יוותר על הרצון הזה".

חיילים חוסמים את הכניסות והיציאות ליריחוחיילים חוסמים את הכניסות והיציאות ליריחו

שגריר ירדן ברשות הפלסטינית, מוחמד אבו וונדי, אמר בנאומו: "ירדן מאמינה בהשגת השלום באזור, וכן בהקמת מדינה פלסטינית. ירדן מתנגדת באופן נחרץ לסיפוח. צעד זה מהווה פגיעה בחוק הבינלאומי, פגיעה בזכויות הפלסטינים, והוא לא יעבור בלי תגובה. לתהליך הסיפוח יהיו השלכות על היחסים בין ישראל וירדן. ירדן תנקוט בכל הצעדים שעומדים לרשותה. אנו פועלים ונפעל במטרה להחזיר את המשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים".

בצה"ל פרסו מחסומים בכניסות ליריחו ומחוצה לה, תשאלו נהגי מכוניות ואוטובוסים בכניסה לעיר ומנעו ממפגינים להגיע למקום, במטרה להביא לדילול בכמות המשתתפים. בעקבות כך התפתחו עימותים בין חיילים לפלסטינים במחסום חמרה. מצה"ל נמסר כי ההחלטה באה בעקבות הערכת המצב המתמשכת, בסופה הוחלט שלא לאפשר את כניסת האוטובוסים עם המפגינים.

מי שארגן את האירוע היה חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב, שקרא אתמול במסיבת עיתונאים ברמאללה לגלות נוכחות רבה במחאה נגד הסיפוח. "יש קונצנזוס פלסטיני ביחס למאבק העממי בשלב הזה, ואנחנו מוכנים לעבור לעוד שלבים אם תהיה תמיכה בכך", אמר רג'וב מבלי להבהיר מהם ה"שלבים" שיצפו לישראל. "אם יהיה סיפוח - לא נסבול לבד ולא נמות לבד".

תגיות:הפגנותהרשות הפלסטיניתסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה