חדשות בארץ

דיווח: הרמטכ"ל כוכבי דרש מגנץ לסגור את גלי צה"ל

על פי הדיווח בחדשות 12, הרמטכ"ל אביב כוכבי דרש משר הביטחון בני גנץ להוציא את גלי צה"ל מאחריות הצבא ולהופכה לתחנה אזרחית, או לחלופין לסגור אותה לחלוטין. חבר הכנסת שלמה קרעי: "מברך את הרמטכ"ל על מסקנתו המתבקשת"

גנץ וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי דרש משר הביטחון בני גנץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. כך דיווח הערב (שני) עופר חדד בחדשות 12.

על פי הידיעה, בשיחה שקיים לאחרונה עם גנץ, ביקש כוכבי להוציא את התחנה מאחריותו של צה"ל ולהופכה לתחנה אזרחית, או לחלופין לסגור אותה לחלוטין. עוד דווח, כי הרמטכ"ל אמר בפורומים שונים שהסערות הפוליטיות שהתחנה מעוררת מאלצות אותו לדברר אותה יותר מדי פעמים. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרסום.

בתגובה לדיווח, כתב חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) בטוויטר: "אני מברך את הרמטכ"ל על מסקנתו המתבקשת. אין מקום במדינה דמוקרטית לתחנה צבאית, וגם אם הייתה לכך הצדקה בעבר – הרי שגלי צה"ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לחלוטין, ויש להפריטה. אני מצפה שיתמכו בהצעת החוק שלי, שקובעת זאת באופן מסודר ומוציאה את גלי צה"ל לשוק הפרטי כתחנה ארצית פרטית ראשונה בישראל".

בציוץ המשך, התייחס קרעי למינויו לאחרונה של העיתונאי אמיר איבגי – המזוהה עם הימין – למנהל חטיבת החדשות של גלי צה"ל: "כולנו מבינים שכל הדיבורים מהשמאל על סגירת גלי צה"ל באים רק בגלל השינוי הקטן שנראה שם בעת האחרונה לכיוון צד ימין, או לפחות לאיזה אמצע-סביר ונורמלי. אנחנו לא מטומטמים. ובכל זאת, גלי צה"ל צריכה להיות מופרטת. שוק חופשי. מלא דעות".

בעיתון "הארץ" תקפו שלשום בחריפות את מינויו של איבגי, וטענו כי "בחסותו, נתניהו כבש עוד יעד: גלי צה"ל". כתבים בתחנת השידור הצבאית הגיבו היום בפרסום הודעת תמיכה בטוויטר במנהלם החדש: "מאז הצטרף אמיר איבגי למחלקת החדשות בגלי צה"ל, הוא הוכיח שהוא נאמן קודם כל ולפני הכל לעבודתו העיתונאית. חשוב לנו להבהיר – מחלקת החדשות בידיים הטובות ביותר. נמשיך לעשות את עבודתנו העיתונאית בצורה מקצועית".

כתב התקשורת והתחבורה של גלי צה"ל, אליאב בטיטו, הגיב בהמשך לביקורת שנמתחה ברשת על ההודעה המשותפת: "מדובר ביוזמה שלנו הכתבים, בעיקר אלה שמשתחררים עוד רגע. אפשר להמשיך לזלזל, ואפשר גם פשוט להודות שאנחנו מעריכים אותו, ובצדק".

תגיות:בני גנץגלי צה"לצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה