חדשות בעולם

חשיפה: צלמת עתיקות שנכנסה לבית בן 100 שנה - מצאה בו עיתון מקורי על אסון הטיטניק

צלמת עתיקות בשם רבאקה זומנה לבית נטוש בן למעלה מ-100 שנה, בצפון אירלנד, שהועמד להריסה. היא לא האמינה למה שהיא מצאה בו

מימין: הבית בן 100 שנה מבחוץ. משמאל: חלק מן הפריטים העתיקים שנמצאו בביתמימין: הבית בן 100 שנה מבחוץ. משמאל: חלק מן הפריטים העתיקים שנמצאו בבית
אא

זה קרה בבריטניה לפני כארבעה ימים. 

צלמת עתיקות בשם רבאקה זומנה לבית נטוש בן למעלה מ-100 שנה, בצפון אירלנד, שהועמד להריסה. 

כשנכנסה אל בית שנמצא במחוז טיירון בצפון המדינה - חשכו עיניה של רבאקה. היא לא הבינה איך זה יכול להיות שבמשך כל כך הרבה שנים איש לא נכנס פנימה, והדבר ניכר בנראות המחרידה שלו: "מצאתי שם דברים שאי אפשר להסביר", היא משחזרת בהתרגשות. "מה לא היה שם? תמונות, קופסאות שימורים סגורות וקופסאות עם פרסומות שכבר לא ניתן לראות היום, שעוני כיס ישנים, נעלי בית, בגדים ישנים, שמיכות, רהיטים, מקטרת ועוד המון המון דברים 'מפעם'".

מדובר בבית שלא גרו מאז שנת 1915, אך על חפצים רבים שהתגלו בבית הופיעו תאריכים משנת 1911. "לפי הרישומים שבידי, הדייר האחרון שגר בבית הזה הוא איש העונה לשם 'דסי', וככל הנראה מדובר באחד משלושה אחים שקיבלו את הבית בירושה מהוריהם. כשדסי נפטר, ככל הנראה בסביבות שנת 1915, הבית נשאר ריק. 

רבאקה לא יכלה לעצור את התרגשותה - אך ההתרגשות מכל שאר הפרטים שבבית הייתה כאין וכאפס לעומת ההתרגשות שהייתה בה כשעלעלה במגזינים, בספרים ובעיתונים הישנים ומצאה עיתון מקורי משנת 1912 - שדיווח על אסון טביעת הטיטניק. 

רבאקה מיהרה לתעד את כל הפריטים שמצאה, ואף לקחה כמה מהם למזכרת בטרם הריסת המבנה - אותם תמסור כנראה לאחד המוזיאונים בעיר. בתמונות שפרסמה ברשתות החברתיות ניתן היה לראות קומקומים ישנים, כובע קסקט תלוי לצד מיטה מעץ, כתבי יד מקוריים של בעלי הבית בשידות וגם שעון קיר שהורה את השעה 12:15. "כשהבטתי על הבית מבחוץ, לא האמנתי שזה מה שאני אמצא בפנים", מודה רבאקה. "בכלל לא הייתי בטוחה שהוא שווה את המאמץ שלי".

כעת מודה רבאקה כי הבית הוא מעין "מוזיאון להיסטוריה חברתית". בבית מצאה רבקה מכתבים, מסמכים וחפצים אישיים של דסי, שלפיהם ניכר היה עליו שהיה 'בשלן מעולה'. תמונה ממוסגרת לצד תעודת שוטר היו תלויות בחדר השינה, ובאחת מהן נכתב באותיות גדולות שמו של השוטר במדים: אדווין מקווין, וכן את שנת קבלת התעודה - 1894.

תגיות:ביתהריסהאסוןחשיפהצלמתטיטניק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה