חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: לפחות 7 הרוגים בתקיפות המיוחסות לישראל

על פי הדיווחים, לפחות חמישה אנשי מיליציות פרו-איראניות ושני חיילי צבא סוריה נהרגו בתקיפות בדרום סוריה ובמזרחה. כעבור מספר שעות דווח על גל תקיפה נוסף באזור חמאה שבצפון-מערב המדינה

אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)
אא

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו אמש (שלישי), כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו בסביבות השעה 21:15 כדי להדוף תקיפות באזור מחוז א-סווידא שבדרום סוריה ובאזור דיר א-זור שבצפון-מזרח המדינה. כעבור מספר שעות דיווחה התקשורת הרשמית על מתקפה נוספת, בשעה 00:45 אחר חצות, נגד יעדים בצפון-מערב סוריה, באזור הפרברי של מחוז חמאה. הצבא הסורי טען, כי כוחותיו הצליחו ליירט טילים רבים לפני שהגיעו למטרותיהם.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, מסר כי גל התקיפות הראשון, המיוחס לישראל, כוון נגד מטרות של המיליציות הפרו-איראניות ושל כוחות הצבא הסורי. על פי הדיווח, במתקפה באזור דיר א-זור נהרס מתחם צבאי, נהרגו בה חמישה אנשי מיליציות ונפצעו נוספים, חלקם במצב קשה. במתקפה בדרום המדינה נהרגו לפחות שני חיילים סוריים, המשתייכים למערך הנ"מ של צבא המשטר, ונפצעו ארבעה נוספים. נזק כבד נגרם למרכז תקשורת ומכ"ם של הצבא הסורי. רשת אל-ערביה דיווחה, כי התקיפה בא-סווידא התרחשה לאחר שמוקדם יותר הגיע אל האזור משלוח נשק איראני.

עד כה לא דווח על נפגעים בגל התקיפה השני במחוז חמאה. מקור צבאי בסוריה מסר לסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, כי נגרם נזק.

בתחילת החודש דיווחה הטלוויזיה הסורית על תקיפה ישראלית באזור העיר מסיאף שבמחוז חמאה. באזור זה ממוקם מכון למחקרים מדעיים, בו מפותחים טילים ואמצעי לחימה מתקדמים, שעל פי פרסומים זרים היה יעד לתקיפה של צה"ל בעבר. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי לפחות 12 פעילים עיראקים ואפגנים, המשתייכים למיליציות הפרו-איראניות, נהרגו בתקיפה. על פי הדיווח, הותקפו מחסני נשק ותחמושת במפעלים השייכים למשרד ההגנה הסורי. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" דיווח, מפי מקור ביטחוני בלבנון, כי מטוסים ישראליים, שחגו במרחב האווירי של לבנון, שיגרו טילים לעבר חמישה יעדים בסוריה ושבו לישראל.

 

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה