חדשות בריאות

לראשונה בעולם: טיפול ניסיוני בחיסון פסיבי לחולה קורונה

בבית החולים הדסה החלו בטיפול ניסיוני בחיסון פסיבי לחולת קורונה קשה, באמצעות נסיוב של IgG ל- COVID-19 שיוצר על ידי חברת קמהדע: "מצבה של החולה מתייצב, ומעורר אופטימיות זהירה"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בית החולים הדסה בירושלים החל אמש (שלישי) טיפול בחיסון פסיבי לחולת קורונה, שמצבה הוגדר קשה מאוד. מדובר בטיפול ראשון מסוג זה המתבצע בעולם, והוא נעשה באמצעות נסיוב של IgG ל- COVID-19.

בהדסה החלו כבר לפני חודשיים לאסוף פלזמות עשירות בנוגדנים מחולי קורונה שהחלימו, במטרה לייצר מהן טיפול עבור חולים קשים. הפלזמות נאספו בעיקר בשיתוף פעולה עם בית דין צדק והעדה החרדית בירושלים, כאשר הציבור החרדי הגיע בהמוניו כדי לתרום פלזמה.

הפלזמות שנאספו מן המחלימים עובדו על ידי חברת קמהדע, מקיבוץ בית קמה בנגב, לנסיוב המבוסס על נוגדני igG לשם טיפול בחולי קורונה קשים. קמהדע, המפתחת ומייצרת תרופות מבוססות פלזמה, הודיעה בשבוע שעבר כי השלימה את ייצור המנה הראשונה של נוגדן לטיפול בקורונה, המבוסס על פלזמה אנושית. הנוגדן פותח באמצעות טכנולוגיית טיהור הנוגדנים של החברה. המנות הראשונות שלו זמינות בשלב זה לטיפול חמלה בלבד. הפרוטוקול הקליני המוצע של קמהדע לניסוי שלב 1/2 הוגש למשרד הבריאות, והחברה מצפה להתחיל את הניסוי ברבעון השלישי של השנה.

בבית החולים הירושלמי ציינו, כי במשך תקופה ארוכה המתינו לאישור פעולה ממנכ"ל משרד הבריאות העוזב, משה בר סימן טוב. על אף ההתמהמהות, המשיכו בהדסה באיסוף הדגימות עד להכנת הנסיוב. המיזם פועל כיום באישור משרד הבריאות ובשיתוף עם מגן דוד אדום.

מנת החיסון הפסיבי הראשונה ניתנה אתמול בשעות הערב לחולה במצב קשה מאוד – צעירה, הסובלת ממחלת רקע, שתוצאות בדיקות ה- CT שלה מדגימות ריאות לבנות לגמרי. כל דרכי הטיפול המקובלות – לרבות אקמו – לא השפיעו על מצבה. מספר שעות לאחר קבלת הנסיוב, הביעו בהדסה אופטימיות: "נראה כי מצבה של  החולה, המטופלת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה, מתייצב ומעורר אופטימיות זהירה".

תגיות:בית החולים הדסהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה