חדשות בריאות

ברקע הזינוק בתחלואה: הממשלה אישרה את חוק איכוני השב"כ

הליכוד וכחול לבן סיכמו על קידום הצעת החוק, שתאפשר את חידוש השימוש באמצעים הדיגיטליים של השב"כ לצורך המאבק בנגיף הקורונה. שרי הממשלה אישרו פה אחד את ההצעה, וייתכן שהיא תעלה כבר היום להצבעה בקריאה ראשונה

גנץ ונתניהו, ארכיון (צילום: לע"מ)גנץ ונתניהו, ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

שרי הממשלה אישרו בצהריים (רביעי) פה אחד את חידוש השימוש באיכוני השב"כ, לצורך מאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. הדיון בסוגיה היה אמור להתקיים ביום ראשון, אך הוקדם בשל העלייה התלולה בשיעורי התחלואה. על פי החלטת הממשלה, על שולחן הכנסת תונח הצעת החוק לשימוש באמצעים הדיגיטליים של השב"כ, שנועדו לאתר שרשרות הדבקה.

בהתאם לסיכום שהושג בין הליכוד וכחול לבן, ההחלטה על שימוש באמצעים המיוחדים תתקבל אך ורק בהסכמה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. ייתכן והצעת החוק תעלה עוד היום לקריאה ראשונה.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, כי ביקש להאיץ את פיתוח האפליקציה הדיגיטלית שנועדה לאתר אנשים שבאו במגע עם חולי קורונה: "זה יקח זמן – שבועות, אני מקווה שלא חודשים. עד אז אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את החקיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה, 'שאלטרים', כדי לעצור ולהפעיל. אני מקווה שלא נצטרך בכלל להפעיל אותו".

נתניהו ציין, כי "יכול להיות שנגיע לעצירת המחלה ושיטוח העקומה עוד לפני שבכלל נגיע לסיום החקיקה, אבל אנחנו רוצים להימצא במצב שאנחנו יכולים להשתמש בכלי הזה, אם נרצה בכך, ולכן ביקשתי את כינוס הישיבה הזאת. אתם יודעים שהתחלואה כבר חצתה אתמול את קו ה-400, ולצערי מראה כל הזמן סימנים של עלייה. הכלי הזה – במקרה הצורך, ותחת בקרה מלאה – ישמש אותנו כדי לעצור את המחלה".

נתניהו, היום (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

על פי הנתונים, שנמסרו הבוקר ממשרד הבריאות, ביממה האחרונה אותרו 420 נדבקי קורונה חדשים. מספר החולים הפעילים עלה ל- 5,460, מתוכם 45 במצב קשה. 28 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה נרשם שיא חדש של 19,188. במניין הקורבנות שגבה הנגיף לא חל שינוי, והוא נותר על 308. מתחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 21,666 נדבקים, מתוכם החלימו 15,898.

בתוך כך, על רקע הזינוק בתחלואה, חתם גנץ הבוקר על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 250 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד ל- 30 ביולי. בלשכת השר ציינו, כי מדובר בצו קיים שתוקפו יפוג ב- 30 ביוני: "הגיוס יתבצע לפי צורך בלבד, ובהתאם להתפתחויות בהתפשטות מגיפת הקורונה".

תגיות:שב"כנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה