חדשות בארץ

סער: לצרף את ימינה לקואליציה. בנט: לא רוצים להיכנס לממשלה עצלה ומנופחת

סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ימינה היא "חלק מהמחנה הלאומי וקרובה אידאולוגית לליכוד. אין סיבה שתישאר באופוזיציה". הבוקר אמר בנט כי סיעתו תהיה מוכנה לחבור לקואליציה גם מבלי שהוא ימונה לתפקיד שר, כל זאת "אם ימנו אותי לפרויקטור של המאבק בקורונה" ו"בתנאי שיתנו לי סמכויות"

סער ובנט במליאה, ב-2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)סער ובנט במליאה, ב-2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בכיר הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, קרא היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את המשא ומתן עם סיעת ימינה על כניסה לקואליציה. סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסיעה – שהחליטה ללכת לאופוזיציה ברקע מחלוקת עם הליכוד לגבי התיקים שתקבל בממשלת האחדות – היא "חלק מהמחנה הלאומי וקרובה אידאולוגית לליכוד. אין סיבה שתישאר באופוזיציה".

סער אמר את הדברים בעקבות הצהרתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט הבוקר, שאמר בריאיון ל-103fm כי סיעתו תחבור לקואליציה גם מבלי שימונה לתפקיד שר, כל זאת "אם ימנו אותי לפרויקטור של המאבק בקורונה" ו"בתנאי שיתנו לי סמכויות". זמן קצר לאחר מכן שינה בנט את עמדתו במפתיע, וטען כי כלל לא התכוון לחבור לממשלה "המנופחת, המנותקת והעצלה הזו, שמפקירה את אזרחי ישראל ברגע הקשה בחייהם, ללא פרנסה". את התבטאותו המנוגדת הסביר בכך שהוא "תמיד" יהיה מוכן לסייע למדינה במערכה נגד הקורונה, "כאזרח שאוהב את המדינה וכואב את אובדן הפרנסה של מיליון ישראלים".

פרץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)פרץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

המשא ומתן בין הליכוד לימינה נגדע לאחר הבחירות האחרונות, שהובילה להקמת ממשלת אחדות עם כחול לבן ללא בנט ושותפיו למפלגה – למעט רפי פרץ שחבר לממשלה בתמורה למינויו לשר המורשת. בנט תקף את נתניהו בחריפות על ההחלטה והאשים אותו בפירוק גוש הימין. "גנץ וגבי אשכנזי איימו על נתניהו, אז נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי הייסוד", אמר בנט, "הוא ידע שאיתנו לא מוחקים את הריבונות, וזאת הסיבה שהוא בעט בימינה. נתניהו רוצה לצידו גמדים מוחלשים – לא ימנים חזקים וזה אנחנו".

בנט טען עוד כי נתניהו "נתניהו מחק את הריבונות מקווי היסוד. נתניהו מחק את המילים יהודה ושומרון מקווי הייסוד. במשך שנה רה"מ נתניהו הבטיח, הצהיר, נשבע פעם אחר פעם שהוא יחיל את הריבונות המלאה על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. אבל לא רק, הוא גם מחק מקווי הייסוד כל אפשרות לבצע שינוי במערכת המשפט שהוא כל כך מרבה לדבר עליה. נתניהו מחק מקווי הייסוד כל זכר לימין. ובבחירה בין נתניהו לבין דרך הימין – נתניהו בוחר בנתניהו".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה