חדשות בריאות

מכון שמייעץ למשרד הבריאות ממליץ להטיל מגבלות בכל הארץ

בתחזיות שהוצגו במערכת הבריאות עולה כי תוך חמישה ימים בלבד, מניין הנדבקים היומי יטפס ל-1,000. עם זאת, מניתוח הסטטיסטיקה המבוססת על הנתונים הנוכחיים, לפיהם אובחנו עד כה 5,500 נשאים פעילים כאשר רק 46 מתוכם מוגדרים במצב קשה, מספר החולים הקשים צפוי לעלות ל-250

הסגר באלעד (צילום: פלאש 90)הסגר באלעד (צילום: פלאש 90)
אא

בשל העלייה המשמעותית בנתוני התחלואה מקורונה ברחבי הארץ אין מנוס מלהטיל הגבלות תנועה בכל הארץ – כך עולה ממסמך שחובר על ידי מכון גרטנר המייעץ למשרד הבריאות. לפי הדיווח הערב (שלישי) בכאן 11, המכון הציג את עמדתו החריפה לשרי קבינט הקורונה, שסירבו לאמץ את ההמלצה. במקום זאת אישרו השרים הגבלות ממוקדות בכמה ערים, בהן טבריה ואלעד.

בדיווח נטען כי מה שהביא את המכון לנקוט בקו מחמיר היא העובדה שמאז הסרת הסגר זיהה משרד הבריאות כי שליש מהחולים החדשים הם ממקור הדבקה לא ידוע. במקביל, בחדשות 13 דווח כי בתחזיות שהוצגו במערכת הבריאות עולה כי תוך חמישה ימים בלבד, מניין הנדבקים היומי יטפס ל-1,000.

עם זאת, מניתוח הסטטיסטיקה המבוססת על הנתונים הנוכחיים, לפיהם אובחנו עד כה 5,500 נשאים פעילים כאשר רק 46 מתוכם מוגדרים במצב קשה, מספר החולים הקשים צפוי לעלות ל-250. לפי הדיווח, צוותי המומחים שהציגו את התחזית הקודרת אמרו הערב לשרים בקבינט הקורונה כי "אנחנו על סף איבוד שליטה", שכן מדיניות הממשלה מביאה לאיבוד האפשרות לפעול "בפינצטה" - איתור ובידוד החולים. לטענתם, אין דרך יעילה לאתר מגעים של מאות חולים ביום.

יו"ר וועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ביקש היום מראש המל"ל מאיר בן שבת להסיר את ההכרזה על ריכוזים חרדיים כאזורים מוגבלים, והציע במקום זאת להקצות מלוניות לחולי הקורונה. זאת, בעקבות הסגר שהוטל החל מהבוקר על העיר אלעד ועל שיכון צאנז בטבריה, והכוונה לבחון הכרזת "אזור מוגבל" גם על העיר מודיעין עילית.

אשר טען בשיחה עם בן שבת כי "כרגע אין מלונית פנויה לחולי קורונה חרדים, וכל עוד לא יוצאו החולים למלוניות לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה". לדבריו, הטלת סגר כשהחולים עדיין בעיר ואין להם להיכן לצאת הינה חסרת הצדקה ו"דומה שיצא שכרו בהפסדו". "לפני הכול יש להקצות בהקדם מלוניות נוספות לחרדים, להוציא את החולים ולשחרר את התושבים", הוסיף.

הסגר על העיר אלעד ועל חמש שכונות בטבריה נכנס הבוקר בשעה 8:00 לתוקף. ההחלטה על הטלת הסגר התקבלה אמש על ידי ועדת השרים לעניין אזור מוגבל, וזאת בשל הזינוק בנתוני התחלואה באזורים אלו. הסגר יימשך עד יום רביעי הבא בשעה 8:00.

בנוסף להכרזה על כל שטחה המוניציפלי של אלעד כאזור מוגבל, הוכרזו השכונות הבאות בטבריה כאזורים מוגבלים: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה