חדשות בריאות

שיא של יותר מחודשיים: 532 נדבקים חדשים ביממה

מספר חולי הקורונה הפעילים עלה ל- 5,796, מתוכם 46 במצב קשה. במהלך היממה נערכו 16,990 בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עומד על 2.6%. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק, המאפשרת את השימוש באיכוני השב"כ לצורך מעקב אחרי חולי קורונה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 7:49)

משרד הבריאות עדכן אמש (רביעי), כי ביממה שחלפה אובחנו 532 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון הגבוה ביותר מזה למעלה מחודשיים. מספר החולים הפעילים עלה ל- 5,796, מתוכם 189 מאושפזים בבתי חולים.

על פי הנתונים, המעודכנים לשעה 23:46, מצבם של 46 חולים מוגדר קשה, ביניהם 28 מונשמים. 41 חולים נמצאים במצב בינוני. 

במהלך היממה החולפת נערכו 16,990 בדיקות לאבחון הנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עומד על 2.6% – הגבוה ביותר בשבוע האחרון. מספר הקורבנות נותר יציב – 308. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 22,044 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 15,940.

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה, ובעקבות הערכת מצב, הורה אתמול שר הביטחון בני גנץ להיערך לפתיחת בתי מלון נוספים לחולי קורונה ולחסרי יכולת בידוד ביתי. ממשרד הביטחון נמסר, כי "המלונות יהיו ערוכים להפעלה בהתראה של 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות". בקיבוץ שניר שבגליל העליון נפתח אתמול מלון נוסף, המופעל על ידי פיקוד העורף ומיועד למשפחות. פיקוד העורף מפעיל בשלב זה שישה מלונות.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את השב"כ לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה. שרי הממשלה, שהתכנסו בשעות הצהריים לדיון חירום, אישרו פה אחד את הצעת החוק, המאפשרת לחדש את השימוש באיכוני השב"כ לצורך מעקב אחרי חולי קורונה, וזאת לאחר שראש השב"כ נדב ארגמן הסיר את התנגדותו לחקיקה. על פי הסיכום שהושג בין הליכוד וכחול לבן, ההחלטה על שימוש באמצעים המיוחדים תתקבל אך ורק בהסכמה משותפת של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, כי ביקש להאיץ את פיתוח האפליקציה הדיגיטלית שנועדה לאתר אנשים שבאו במגע עם חולי קורונה: "זה יקח זמן – שבועות, אני מקווה שלא חודשים. עד אז אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את החקיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה, 'שאלטרים', כדי לעצור ולהפעיל. אני מקווה שלא נצטרך בכלל להפעיל אותו".

נתניהו ציין, כי "יכול להיות שנגיע לעצירת המחלה ושיטוח העקומה עוד לפני שבכלל נגיע לסיום החקיקה, אבל אנחנו רוצים להימצא במצב שאנחנו יכולים להשתמש בכלי הזה, אם נרצה בכך, ולכן ביקשתי את כינוס הישיבה הזאת. אתם יודעים שהתחלואה כבר חצתה אתמול את קו ה-400, ולצערי מראה כל הזמן סימנים של עלייה. הכלי הזה – במקרה הצורך, ותחת בקרה מלאה – ישמש אותנו כדי לעצור את המחלה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה