חדשות בריאות

ועדת השרים החליטה: הגבלות על בת ים ורובעים באשדוד

על פי החלטת ועדת השרים להגדרת אזור מוגבל, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צווי הגבלה בנוגע לעיר בת ים ולרובעים ג', ז' וח' באשדוד. ההגבלות יכללו איסור על התקהלויות של יותר מעשרה אנשים וסגירת מוסדות חינוך. הסגר על שכונה 2 בערערה שבנגב הוארך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:15)

ועדת השרים להגדרת אזור מוגבל החליטה הערב (חמישי) להאריך את ההכרזה על שכונה 2 בערערה שבנגב כ"אזור מוגבל" עד ליום רביעי הקרוב, 1 ביולי, בשעה 8:00 בבוקר.

עוד הוחלט, כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, יחתום על צווי הגבלה בנוגע לעיר בת ים ולרובעים ג', ז' וח' באשדוד, וזאת בשל עלייה ניכרת בתחלואת הקורונה באזורים אלו. ההגבלות באשדוד כוללות את סגירת מוסדות החינוך ואיסור על התקהלות של למעלה מעשרה אנשים. בבת ים ייסגרו בתי הספר החל מכיתה ה', ויוטל איסור על התקהלות של יותר מעשרה אנשים. בנוסף, תתבצע בעיר אכיפה מוגברת בחתונות ובמקומות נוספים. במקביל, העיריה המקומית החליטה לאסור על השהייה בחופים בין השעות 10:00 ו- 17:00.

חברי ועדת השרים החליטו גם להסיר את ההגבלות שהוטלו על רהט ועל שכונת עג'מי ביפו. האכיפה במקומות אלו תוגבר.

בעקבות החלטת הוועדה, מסר ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי: "לצערנו נתוני התחלואה בעיר אשדוד מדאיגים. עיקר תשומת הלב ניתן בשלב זה לרובעים ח', ג' וז', בהם מספר החולים הוא הגדול ביותר. בהתאם להנחיית משרד הבריאות, ברובעים אלו ייסגרו מהיום ועד להודעה חדשה כל מוסדות החינוך, לכלל המגזרים ולכל הגילאים. כמו כן, ברובעים אלו נאסרת החל מהערב כל התקהלות מעל לעשרה אנשים. התפילות יתקיימו בהרכב של עד עשרה אנשים. מאחר וחלק גדול מההדבקות נגרמות ממפגשים משפחתיים, אנא הימנעו מנסיעה לערים אחרות או מאירוח אנשים שאינם משפחתכם הגרעינית".

"אני שב ומתריע בפניכם" – הוסיף לסרי – "אם לא נקפיד כולנו על ההנחיות של עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה, נמצא את עצמנו בסגר כללי ובסיכון בריאותי חמור לנו וליקירינו. האכיפה המשטרתית והעירונית תפעל ביתר שאת. לא יינתנו התראות, ולא נוותר למפירי ההנחיות. זו השעה לגלות אחריות אישית, משפחתית וקהילתית. ביחד ננצח בעזרת השם את נגיף הקורונה".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי ב- 24 השעות האחרונות אובחנו 668 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים עלה ל- 6,084, מתוכם 47 במצב קשה. חולה נוסף נפטר, ובכך עלה מספר הקורבנות ל- 309. מאז תחילת ההתפרצות, אותרו בישראל 22,400 נדבקים, מתוכם החלימו עד כה 16,007.

מוקדם יותר היום, פרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, דוח חדש, ממנו עולה כי מתחילת החודש אובחנו בארץ 67 חולים חדשים שמצבם מוגדר קשה. לדברי כותבי הדוח, מדובר ב"עלייה משמעותית וברורה" במספר החולים הקשים ביחס לחודש מאי: "מדד זה מצוי במגמת עלייה לראשונה מאז דעיכת גל התחלואה בחודשים מרץ-אפרילהתפתחות זו הינה מרכיב נוסף המעיד על עלייה ממשית בקצב התחלואה בארץ, ובפרט בקרב אוכלוסיות מבוגרות".

על רקע הזינוק בקצב התפתחות המגפה, ממליץ הדוח לשקול מחדש את ההקלות שניתנו לציבור. בנוסף, הוא קורא להרחיב את ההסברה, להגביר דרמטית את אכיפת עטיית המסכות והבידוד, ולהאיץ את מימוש המנגנונים לקטיעת שרשראות ההדבקה.

תגיות:בת יםאשדודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה