חדשות בארץ

מנכ"ל משרד החינוך הודיע על פרישתו

שמואל אבואב, שכיהן כמנכ"ל משרד החינוך בשלוש וחצי השנים האחרונות, וכן במהלך קדנציה קצרה בעשור הקודם, הודיע לשר החינוך יואב גלנט על פרישתו: "בשלה השעה לחילופים בעמדת המנכ"ל". גלנט: "אבואב סייע לי רבות בכניסתי לתפקיד, והתגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה"

אבואב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבואב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיע היום (ראשון) לשר החינוך יואב גלנט על פרישתו מתפקידו. במכתבו לשר כתב, כי הוא חש ש"בשלה השעה לחילופים בעמדת המנכ"ל. משהוקמה ממשלה ועם מינוייך לתפקיד השר העומד בראש המערכת, נוצר למערכת החינוך אופק לשנים קדימה".

"אנו נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל בהתמודדותה עם מגפת הקורונה", הוסיף אבואב, "ואי לכך וככל שיידרש, אמשיך בתפקידי במהלך חופשת הקיץ ועד לתום פתיחת שנת הלימודים הבאה".

אבואב כיהן כמנכ"ל משרד החינוך מתחילת 2017, תחת השרים נפתלי בנט והרב רפי פרץ. באמצע העשור הקודם הוא כיהן כמנכ"ל המשרד במשך כשנה תחת השרה יולי תמיר.

במכתב ששיגר לעובדי מערכת החינוך, כתב אבואב: "את חינוך הדורות הבאים לחיי טעם וערך, ובהכשרתם לאתגרים שצופן העתיד להם ולכולנו, החשבתי ועודני מחשיב כמשימה לאומית ראשונה במעלה ואף מימושו של החזון הציוני בדורנו. ראיתי את ההיענות לקריאה לחזור לנהל את המערכת, כשירות מילואים למען החברה הישראלית ולמען המדינה, והשתדלתי למלאו במלוא המסירות והתנופה".

"בשנה האחרונה עסקתי בייצוב המערכת, בהכנתה לשנה הבאה ולשנים הבאות, וכמובן שגם בהתמודדות יומיומית עם משבר הקורונה והשפעותיו מרחיקות הלכת על תפקוד מערכת החינוך", הוסיף המנכ"ל הפורש. "אני מסיים את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח ההישגים הגדולים שבכוחות משותפים השגנו".

בתגובה לפרישתו של אבואב, כתב שר החינוך גלנט: "מנכ"ל משרד החינוך הודיע לי היום על רצונו לסיים את תפקידו, לאחר שנים ארוכות של עשייה מבורכת ומאומצת למען מערכת החינוך וילדי ישראל. קיבלתי את החלטתו של אבואב, שסייע לי רבות בכניסתי לתפקיד והתגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה".

גלנט ציין, כי "לוח הזמנים הקצר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מחייב לפעול במרץ על מנת להתאים את מערכת החינוך לאתגרים שנכפו עליה בשל הקורונה. אפעל כדי להביא בהקדם מועמד ראוי לאישור הממשלה".

תגיות:משרד החינוךיואב גלנטשמואל אבואב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה