חדשות בארץ

סקרים חדשים: כחול לבן מתרסקת, ירידה בשביעות הרצון מתפקוד נתניהו

על פי נתוני סקר חדשות 13, כחול לבן יורדת לראשונה למספר מנדטים חד-ספרתי. הליכוד עם 38 מנדטים, וימינה מתחזקת ל- 11 מנדטים. סקר חדשות 12 מלמד על ירידה בשביעות הרצון מתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 13, מלמד כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת כחול לבן בראשותו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, הייתה מתרסקת למספר מנדטים חד-ספרתי – תשעה בלבד. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס.

זו הפעם הראשונה שכחול לבן יורדת בסקרים אל מתחת ל- 10 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שהתפצלה מכחול לבן, מזנקת ל- 16 מנדטים.

בראש רשימת המפלגות נמצאת מפלגת הליכוד, שזוכה ל- 38 מנדטים – עלייה של שני מנדטים לעומת התוצאה שהשיגה בבחירות. הרשימה המשותפת, שקיבלה בבחירות 15 מנדטים, מתחזקת קלות ל- 16.

ימינה בראשותו של נפתלי בנט מתחזקת באופן משמעותי – משישה מנדטים בבחירות ל- 11. ישראל ביתנו עולה משבעה לשמונה. ש"ס יורדת קלות – מתשעה מושבים בכנסת לשמונה. יהדות התורה נותרת עם שבעה מנדטים.

מרצ זוכה אף היא לשבעה מנדטים – התחזקות ניכרת עבורה, שכן במערכת הבחירות, בה רצה יחד עם מפלגת העבודה וגשר, הכניסה לכנסת שלושה נציגים. מפלגת העבודה, כעת עם שלושה נציגים, וגשר בראשות אורלי לוי אבקסיס נשארות מתחת לאחוז החסימה. מפלגת דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר נותרת אף היא מחוץ לכנסת.

מפילוח של תוצאות הסקר בחתך בין-גושי, מסתמן מהתוצאות כי הליכה לבחירות עשויה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלת ימין-חרדים צרה, שתזכה לאמונם של 64 חברי כנסת.

על אף מספר המנדטים הגבוה לו זוכה הליכוד, נראה שנתניהו יעדיף בשלב זה שלא ללכת לבחירות. מסקר חדשות 12, שנערך על ידי חברת מדגם בראשות מנו גבע, עולה כי רמת שביעות הרצון הציבורית מתפקוד הממשלה והעומד בראשה בכל הנוגע למשבר הקורונה פחתה בתקופה האחרונה.

המשתתפים בסקר נשאלו, בין היתר, כיצד הם מעריכים את תפקודו של נתניהו במשבר. ביחס להיבט הבריאותי, 58% השיבו כי הוא מתפקד טוב – ירידה חדה לעומת 74% תמיכה שקיבל בתחילת החודש שעבר. מנגד, 36% סברו כי הוא מתפקד רע – לעומת 23% שסברו כך בסקר הקודם.

בנוגע לתפקודו של נתניהו במשבר בהיבט הכלכלי, 35% מהנשאלים ענו כי הוא מתפקד טוב לעומת 58% שהגדירו את תפקודו כרע. בסקר הקודם, 53% טענו כי תפקודו טוב, לעומת 43% בלבד שאמרו כי הוא מתפקד באופן רע.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןסקר בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה