חדשות בארץ

זוהר לשלח: "נשקול להדיח אותך מראשות הוועדה לביקורת המדינה"

בדיון סוער בוועדה לביקורת המדינה, שעסק בפרשת הצוללות, איים יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כי יפעל להדיח את יו"ר הוועדה, עופר שלח: "הוועדה, שחייבת להיות רצינית ומקצועית, הופכת לכלי ניגוח פוליטי נגד ראש הממשלה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה היום (שני) לדון בפרשת הצוללות, זאת בעקבות הצעת האופוזיציה לבקש חוות דעת ממבקר המדינה בנושא טיפול רשויות המדינה ברכש כלי השיט מחברת טיסנקרופ ותהליך קבלת ההחלטות בנושא.

במהלך הישיבה הסוערת תקפו חברי כנסת מהקואליציה את עצם העלאת הנושא לדיון. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, טען כי מדובר בדיון "מופרך", ושיגר איום לעברו של יו"ר הוועדה, עופר שלח (יש עתיד): "אני לא פוסל את האפשרות לבחון להחליף אותך כיו"ר הוועדה".

זוהר הוסיף, כי התנהלותו של שלח פוגעת בשמה הטוב של הוועדה: "צר לי שהוועדה הזו, שחייבת להיות רצינית ומקצועית, הופכת להיות כלי ניגוח פוליטי כנגד ראש ממשלת ישראל. ייתכן שהגיעה העת לשקול את המשך כהונתך בראשות הוועדה".

"כנראה שהלחצים הפוליטיים המופעלים עליך ממפלגתך – כנראה מראש המפלגה שלך, יאיר לפיד, ומהשותף החדש שלך, בוגי יעלון – הובילו אותך לדיון המיותר הזה, חסר כל התוחלת. לכן, לצערי הרב לא נותר לי אלא לשקול את העניין הזה, ונבחן את האפשרויות שבפנינו", סיכם זוהר.

שלח אמר בפתח הדיון, כי "אנחנו מדברים על מאות מיליונים מתקציב הביטחון, ונגזרות צדדיות ששוות הרבה מאוד כסף, מבלי שנעשית הכרעה מוקדמת כמה צוללות אנחנו צריכים. למה הדברים האלה הוכרעו קודם שנפלו ההחלטות? הבדיקה של המבקר היא רלבנטית והייתה צריכה להיעשות גם אם לא היה חשד לשחיתות, והיא עוד יותר מחמירה כשאנחנו מדברים על חשד לשחיתות".

בסיום הדיון, דחתה הוועדה ברוב קולות את הצעת האופוזיציה ברוב של שבעה מתנגדים מול שלושה תומכים.

כזכור, בדצמבר שעבר הודיעה הפרקליטות על החלטתה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, ושורה של חשודים נוספים בתיק 3000, המכונה "פרשת הצוללות". הפרשה נוגעת לחקירה פלילית שניהלה המשטרה בחשד לביצוע של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בעסקאות לאספקת צוללות שנחתמו בין המדינה והתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר עדות בפרשה, אך בפרקליטות המדינה הבהירו כי הוא אינו חשוד. יריביו הפוליטיים, בראשם אנשי יש עתיד, דורשים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הפרשה.

תגיות:עופר שלחמיקי זוהרפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה