חדשות בארץ

בניגוד להבטחות, כחול לבן טרפדה הצעה להורות למבקר לפתוח בבדיקת פרשת הצוללות

שלח טען בפתח הדיון כי "אנחנו מדברים על מאות מיליונים מתקציב הביטחון, מבלי שנעשית הכרעה כמה צוללות אנחנו צריכים. הבדיקה של המבקר היא רלוונטית והייתה צריכה להיעשות גם אם לא היה חשד לשחיתות והיא עוד יותר מחמירה כשאנחנו מדברים על חשד לשחיתות"

ח"כ עפר שלח (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)ח"כ עפר שלח (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

הוועדה לביקורת המדינה דחתה היום (שני) את הצעת האופוזיציה להורות למבקר המדינה לבדוק את הטענות בפרשת הצוללות. הבקשה נדחתה בקולותיהם של שבעה חברי כנסת מול שלושה, לאחר שח"כ הילה שי-וזאן מכחול לבן התנגדה להצעה, חרף קביעתה בעבר כי פרשת הצוללות היא "מהחמורות בתולדות המדינה", ובניגוד להבטחת הבחירות של מפלגתה שדרשה את הקמתה של ועדת חקירה. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר בדיון כי "לנתניהו יש הרבה מה להסתיר ולהסביר". ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הגיב באיום לפיו יביא להדחתו מראשות הוועדה.

לפי ההצעה של שלח, על ועדת הביקורת – שבסמכותה לחייב את מבקר המדינה לבדוק שורת נושאים שתבחר – להורות על בדיקת מה שהוא כינה "טיפול רשויות המדינה ברכש כלי השיט מחברת תיסנקרופ ותהליך קבלת ההחלטות בנושא". יחד  עם שלח תמכו בהצעה גם קארין אלהרר (יש עתיד) וסעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת). שבעת חברי הקואליציה שהתנגדו לבקשה הם חברי הכנסת אופיר כץ, שלמה קרעי, קטי שטרית וטלי פלוסקוב (הליכוד), אוריאל בוסו (ש"ס), יצחק פינדרוס (יהדות התורה) והילה וזאן-שי (כחול לבן).

תשלומים פיקטיביים והדלפת מידע מסווג: כך פעלה השיטה בפרשת הצוללות (קרדיט: כאן חדשות)

שלח טען בפתח הדיון כי "אנחנו מדברים על מאות מיליונים מתקציב הביטחון, מבלי שנעשית הכרעה כמה צוללות אנחנו צריכים. הבדיקה של המבקר היא רלוונטית והייתה צריכה להיעשות גם אם לא היה חשד לשחיתות והיא עוד יותר מחמירה כשאנחנו מדברים על חשד לשחיתות". עוד ציין כי הבדיקה של המבקר רלוונטית והייתה צריכה להיעשות גם אם לא היה חשד לשחיתות, "והיא עוד יותר מחמירה כשאנחנו מדברים על חשד לשחיתות". הוא הוסיף כי "לנתניהו יש הרבה מה להסתיר ולהסביר, כיצד החליט על צוללת שישית כשמערכת הביטחון טוענת עד עכשיו שצריך רק חמש? בדיוק בשביל זה יש מבקר, ובדיוק בגלל זה ביבי הורה לאנשיו למנוע ממנו לחקור".

במהלך הדיון אמר זוהר, שנחשב למקורב ותומך מובהק בראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא סבור ש"בשום מצב לא ייתכן שהוועדה הזו תהפוך כלי לניגוח פוליטי". הוא תלה את הבקשה  במניעים פוליטיים, שכן "אין לכם דרך לנצח את נתניהו בקלפי ולכן הדרך היחידה שאתם נוקטים בה זו רדיפה פוליטית ומשפטית נגד ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "אני לא פוסל את האפשרות לבחון להחליף אותך כיו"ר הוועדה לאור ההתנהלות הלא מקצועית שפוגעת בשמה הטוב של הוועדה".

תגיות:פרשת הצוללותכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה