חדשות בריאות

מאמש: 637 חולים חדשים, 24 מונשמים

מספר הקורבנות עומד על 319, לאחר שביממה האחרונה נפטר אדם אחד. מספר החולים הפעילים עלה ל-6,768, מתוכם 43 במצב קשה ו-24 מונשמים. בירושלים, העיר שבה מספר הנדבקים הוא הגבוה ביותר מפרוץ המגפה, נוספו 77 חולים חדשים מאז אתמול בערב

שר הבריאות במסיבת עיתונאים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)שר הבריאות במסיבת עיתונאים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מאז אמש (שני) אובחנו בישראל 637 חולי קורונה חדשים – כך עדכן הערב משרד הבריאות. לפי נתוני המשרד, מספר הקורבנות עומד על 319, לאחר שביממה האחרונה נפטר אדם אחד. מספר החולים הפעילים עלה ל-6,768, מתוכם 43 במצב קשה ו-24 מונשמים. מספר החולים הגבוה מגיע  בעקבות 12,313 בדיקות שנערכו היום.

העיר אשדוד, שכמה מהשכונות בה הוכרזו כאזורים מוגבלים, מוסיפה לרשום זינוק במספר המקרים החדשים עם 55 נדבקים ביממה האחרונה. בירושלים, העיר שבה מספר הנדבקים הוא הגבוה ביותר מפרוץ המגפה, נוספו 77 חולים חדשים מאז אתמול בערב.

הסגר באלעד, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)הסגר באלעד, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

משרד החינוך פרסם היום את נתוני התחלואה במוסדות החינוך, מהם עולה כי מספר החולים חצה לראשונה את האלף וכעת הוא עומד על 1,027 תלמידים ואנשי סגל שאובחנו כחולי קורונה. בעקבות כך, 24,931 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי. עד כה נסגרו 268 מוסדות חינוך. במשרד החינוך ציינו את תורת ההפעלה של הממשלה, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

אחר הצהריים אישר קבינט הקורונה את החזרתן של חלק מהמגבלות בשל העלייה בהיקף התחלואה מהנגיף. על פי ההחלטה, שהתקבלה פה אחד, אולמות ואירועי תרבות יוגבלו ל-250 בני אדם, בריתות והלוויות עד 50 בני אדם. כמות המשתתפים בחתונות תוגבל עד ל-9 ביולי ל-250 איש במקום פתוח ו-50 במקום סגור. לאחר מכן ועד ל-31 ביולי המגבלה תצומצם ל-100 בני אדם במקום סגור.

עוד הוחלט כי המבחנים בהשכלה הגבוהה יועברו למתכונת מקוונת. בנוסף, התקהלויות בבתי תפילה ובמקומות נוספים יוגבלו ל-50 משתתפים. עבודה במגזר הציבורי תעבור ל-30% עבודה מהבית, בהתאם להסדרים שייקבעו על ידי נציב שירות המדינה ותוך גמישות ניהולית למנכ"ל המשרד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד להחלטה, שבאה ברקע "המתח שבין שמירה על הכלכלה לבין שמירה על הבריאות והחיים". נתניהו אמר כי קבינט הקורונה קיבל החלטה פה אחד על "הגבלות מסוימות" על התקהלויות. לדבריו, "עשינו את זה פה אחד ועשינו את זה כקבינט שקיבל החלטה מאוחדת". ראש הממשלה הבטיח כי "אנחנו נפצה את הגורמים שיפגעו כתוצאה מההחלטות האלה".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה