חדשות בארץ

משרד המשפטים ביטל את הקנסות שניתנו למסעדות בתקופת הקורונה

בהודעה הוסבר כי פתיחה של בתי אוכל בתאריכים אלה אומנם עומדת בניגוד לתקנות, אך היא איננה מהווה עבירה פלילית, שכן המונח "בית אוכל" איננו נכלל במונח "חנות" – שרק ביחס אליו לכאורה נקבעה עבירה פלילית

מסעדה בימי קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מסעדה בימי קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד המשפטים הודיע הערב (שני) על ביטול הקנסות שניתנו למסעדות ובתי קפה מ-25 במרץ ועד ל-25 באפריל, זאת בעקבות לבטים משפטיים שנגעו לפליליות האיסור לפתוח בתי אוכל מכוח תקנות החירום הממשלתיות ששררו אז. בהודעה, שפורסמה מטעם המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, הוסבר כי פתיחה של בתי אוכל בתאריכים אלה אומנם עומדת בניגוד לתקנות, אך היא איננה מהווה עבירה פלילית, שכן המונח "בית אוכל" איננו נכלל במונח "חנות" – שרק ביחס אליו לכאורה נקבעה עבירה פלילית.

לפי משרד המשפטים, פרקליטות המדינה הורתה לרשויות ולמחלקת התביעות של המשטרה לבטל את כל "הקנסות הרלוונטיים" שהוטלו על מסעדות השונות. במכתב צוין כי "לאחר עיון ובחינה מעמיקים" החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, כי הפרשנות הנכונה היא שבהתאם לנוסח תקנות שעת חירום האמורות, בתקופה שבין 25 במרץ ל-25 באפריל פתיחה של בית אוכל, אף אם בניגוד לתנאים שנקבעו בתקנות, אינה עבירה פלילית.

ב-25 במרץ נכנס לתוקפו האיסור לפתוח חנויות, לצד התרת הפעלתם של בתי עסק אחרים בכפוף להנחיות משרד הבריאות, שכללו עסקים למכירת מזון לצריכה מחוץ לבית – בשירות משלוחים בלבד. ב-25 באפריל אישרה ממשלה את הפעלתם של בתי קפה ומסעדות באיסוף עצמי ובמתכונת חלקית, תוך הקפדה על ההנחיות, לפיהן: בבית האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על שני מטרים בין הנמצאים במקום וכן הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים.

תגיות:קורונהמשרד המשפטיםמסעדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה